Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

STAVÍME CISTERNU: Rekapitulace první, aneb vozidlo už má kola a hrubé obrysy

Abychom se v dalším výběru neztratili, dostáváme se po prvních deseti týdnech k první rekapitulaci toho, jak jsme se stavbou cisterny pro Spodní Břízu pokročili.

V prvním díle jsme vybrali čtyřkolový podvozek se zadní dvojmontáží a auto jsme obuli do terénních pneumatik.

Druhý týden pak do našeho vozu „vstoupila“ koncepce centrální roury a nezávisle odpružených výkyvných polonáprav.

Jako motor byl ve třetím týdnu vybrán vodou chlazený šestnáctilitrový motor Scania V8 EEV Euro 5 o výkonu 730 koní s technologií SCR, což sklidilo nemalé ohlasy – a to jak pozitivní, tak negativní.

V dalším, čtvrtém, týdnu jsme zvolili do naší cisterny pro Spodní Břízu převodovku Volvo I-Shift ATO3512D s dvoukotoučovou lamelovou spojkou.

Pátý týden se nesl ve znamení volby kabiny. Po dlouhé vnitřní diskuzi zvítězila varianta jedné ze švédských sériově prodloužených kabin s vnitřní úpravou od renomovaného zahraničního výrobce – prodloužená kabina Volvo, do které Ziegler zakomponuje bezkonkurenční prvky své kabiny Z-Cab.

Nástavba byla tématem šesté volby, nakonec jsme zvolili nástavbu z laminovaných polymerních kompozitů, včetně nádrží na vodu a pěnidlo. Výrobu bychom zadali opět do zahraničí – k polskému ISS Wawrzaszek.

Jako další důležitá část bylo vybíráno v týdnu sedmém čerpadlo. Zvítězila kombinovaná varianta čerpacího zařízení o výkonu 3000 litrů za minutu, které vyrobí opět ISS Wawrzaszek a bude se jednat o bronzové čerpací zařízení Ruberg.

Armatury jsou další z částí, jejichž volba a umístění dokáže zpříjemnit (či znepříjemnit) spoustu zásahů. Zcela logicky jsme v osmé volbě zvolili umístění koncovek armatur čerpadla do boků vozu, pod skříně s příslušenstvím. Na každou stranu dva výtlaky B, jedno plnící hrdlo B a jedno hrdlo sací.

Předposlední – devátá volba – úložné skříně. Nakonec jsme se shodli na tradičním řešení tří skříní s roletkami na obou bocích. Samozřejmostí budou podélná madla.

A desátý týden jsme se možná dotkli hasičů menšího vzrůstu, nicméně i oni potřebují s vybavením z cisterny pracovat, pro jejich pohodlí jsme tedy zvolili stupačky, které však ve standardní situaci nebude nutné využívat.


Jak po dočtení pravděpodobně tušíte, četné obavy z počátku seriálu – že cisterna již je dávno postavená a jen budeme „zabíjet čas“ – se nepotvrdily. Postupujeme postupně a vaše názory již několikrát změnily naše rozhodnutí.

Něco takového bychom sami nevymysleli :-)

Sdílet
Seriál: POŽÁRY.cz staví cisternu pro Spodní Břízu