Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

STAVÍME CISTERNU: Vybrali jsme majáky pro blikání zepředu

Dnes nakousneme první část VRZ našeho vozu. Budeme vybírat pouze světla, která budou vidět při pohledu na předek vozu. A zatím nebudeme houkat.


VÝBĚR


Výběr je v dnešní době sice částečně limitován určitou legislativou, nicméně technologie a možnosti jsou poměrně rozsáhlé.

I když je LED technologie na špici, stále není nutné zatracovat zábleskové řešení. Co se barvy týče, můžeme obvyklou modrou doplnit i bílou, případně červenou.

Co se konstrukce týče, začíná se namísto běžné rampy objevovat nejen na západě Evropy systém jednotlivých světel seřazených v řadě a např. integrovaných do sluneční clony či horní části kabiny vozu.

Přídavná blikátka se obvykle umísťují tak, aby byla vidět ve zpětných zrcátcích před cisternou jedoucího vozu. Tam příliš inovací nevymyslíme, nicméně jako vhodné místo se nabízejí například samotná zpětná zrcátka právě naší ideální cisterny.

Zapomenout nemusíme ani na systém wig-wag, tedy „problikávání“ dálkových světel.


ROZHODNUTÍ


Máme rozhodnuto, víme, co chceme. Na střechu vozu pořídíme nízkou LED rampu, širokou stejně jako kabina vozu. Barva LED prvků bude modrá a bílá. Rampa samozřejmě bude nabízet i noční režim.

Využijeme systému wig-wag, tedy přeblikávání dálkových světel s možností manuálního vypnutí.

Rampu doplníme dvěma páry světel v masce vozu, na místě určeném pro viditelnost ve zpětných zrcátkách v barvě bílé, o trochu výše pak modré.

Typově a funkčně se nebudeme příliš lišit od názoru Ruské Vlaštovky, odborníka na tuto problematiku :-)

Sdílet
Seriál: POŽÁRY.cz staví cisternu pro Spodní Břízu