Pátek 19. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Od spadlé troleje shořel nákladní vagón

Včera, 18. 5. 2007, krátce před polednem, došlo za nádražím Senohraby vlivem prasknutí izolátoru k pádu železniční troleje. V ten okamžik v onom místě projížděl nákladní vlak. Trolej na něj spadla a od ní začal hořet jeden z vagónů.

18. 5. 2007, 11:52 hod, Senohraby, Středočeský kraj

Jednotky HZS Českých drah Praha, HZS Středočeského kraje – PS Říčany a JSDH Senohraby byly včera krátce před polednem vyslány k požáru nákladního železničního vozu u nádraží Senohraby. Hořící vagón se nacházel na obtížně dostupném místě trati, po lokalizaci požáru rozhodl velitel zásahu, že se celý vlak přemístí do žst. Senohraby, kde bude provedena likvidace požáru.

Po redukci sil a prostředků se započalo ihned po přistavení vozu do nádraží na odstavnou kolej s likvidací požáru. Vagón byl ložený buničinou v balících (buničina je de facto surový papír), na voze jí bylo celkem 46 tun, z toho více jak polovina byla zasažena plameny. Jeden balík měl hmotnost 189 kg, pro hasiče bylo vlivem žáru a povětrnostních podmínek velmi fyzicky náročné balíky vyhazovat z vozu na jejich dohašení na zemi, proto se na místo povolal nakladač uhelných skladů, sídlících v prostorách nádraží. Po vyložení se musel každý balík za pomoci pákových nůžek rozstříhat a následně rozebrat a dohasit za pomoci C proudu. Vyčíslená škoda na shořelé buničině je 580 000,– Kč, na majetku ČD je škoda v šetření.

Počáteční hasební práce byla prováděna v dýchací technice, rozebírání balíků na voze taktéž, na samotné pozemní dohašení jí již nebylo potřeba. Během zásahu byl drážní jednotce oznámen další výjezd, tentokrát jen o kousek dál, do Červan, kde byl vykolejený nákladní vůz. Proto na místě požáru zůstala jen osádka CAS 32 T 815 a malý chemický automobil Nissan Patrol. Druhá CAS se vrátila zpět na základnu, kde její osádka pouze vyměnila cisternu za technickou Tatru a spěchala k místu další události.

Po likvidaci požáru jednotka drážních hasičů setrvala na místě události, neboť vyčkávala příjezd specialistů z firmy Unipetrol Doprava. Od spadlé troleje byla mimo shořelý vagón poškozena i trojice cisteren s propanem (ožehlý plášť). Po dojezdu specialistů došlo k prohlídce cisteren a byl předběžně určen další postup. Z cisteren nic neunikalo, nebezpečí nehrozilo, tudíž se drážní jednotka vrátila zpět na svoji základnu. Cisterny budou během víkendu za asistence hasičů přetaženy do mateřského závodu k přečerpání.

-wap-

PS: Tento článek bych rád věnoval veliteli směny A HZS ČD Praha, Pepíkovi Ryšavému, neboť tento zásah byl po mnoha letech, které strávil u sboru, jeho posledním před odchodem na zasloužený odpočinek.
Sdílet