Čtvrtek 6. května 2021, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

International Fire Expo 2007

Dnešní den končí v britském městě Birmingham jeden z mezinárodních veletrhů, týkajících se požární ochrany a zabezpečovací techniky. Svým způsobem je to takový Pyros po anglicku…

International Fire Expo 2007, Birmingham, Velká Británie 21–24.5. 2007

Hasičský veletrh se koná v prostorách hal č. 7 a 8 výstaviště National Exhibition Centre v Birminghamu a pochopitelně také na volných venkovních plochách areálu, na kterých probíhají mimo expozici požárních automobilů také ukázky činností záchranářů a hasičů.

Jak je psáno v anotaci článku, je to vskutku takový anglický Pyros. V rámci veletrhu probíhají také nejrůznější konference a odborné semináře. Ve výstavních halách najdete mnoho věcí z řad ochranných oděvů, dýchací techniky, přileb, hasících přístrojů, hadicového příslušenství, několik požárních automobilů a další nedílné součásti vybavenosti hasičských jednotek. Pochopitelně zde najdete i produkty z oblasti požární prevence či zabezpečení jako např. elektronická požární signalizace apod.

Pro ,,mokré,, hasiče je však jistě nejzajímavější částí veletrhu venkovní expozice, kde je vystavena a předváděna většina požárních automobilů od renomovaných výrobců. Naleznete tam nejrůznější cisterny, technické vozy, rychlé zásahové automobily, výškovou techniku, tedy automobilové žebříky a plošiny a také speciální automobily jako např. chemické, štábní, velitelské, hadicové, kontejnerové a další.

Z nejzajímavějších automobilových exponátů stojí jistě za zmínku malá CASka na podvozku Iveco Eurocargo s nástavbou TVAC/Plastisol, kombinovaný automobil CAS/AP Magirus Multistar na velmi kvalitním podvozku švédského výrobce Volvo, od stejné automobilky je na výstavě představen zcela nový podvozek pro hasičské nástavby s označením Volvo FM 280 s prodlouženou kabinou, který má dle mého před sebou v zemích, kde se vozy této značku u hasičů používají ve velké míře, jistě slibnou budoucnost. Jako nejzajímavější exponát celého veletrhu se mi jeví opět kombinovaný automobil CAS/AP, jenž je postaven na nízkém šestikolovém podvozku Mercedes-Benz Econic s prodloužením kabiny od Plastisolu, ten provedl i celou nástavbu, kterou finálně upravil dvorní použivatel výrobků této holandské značky, britská firma TVAC. Na automobilu je namontována teleskopická plošina Hilton 270T o maximální dostupné výšce 27 m. Plošina je určená pro Humberside Fire & Rescue Service a protože je to vskutku zajímavý automobil, můžete se těšit v brzké budoucnosti na podrobný článek o něm.

Anglický ,,Pyros,, je jistě hodnotným veletrhem na poli požární techniky a tak doufejme, že náš pravý český Pyros bude příští rok také tak kvalitní, jako birminghamské International Fire Expo, neboť v jeho několika posledních ročnících je jeho kvalita co do vystavovatelů slabší.

Závěrem musím ještě dodat, že stejně jako na českém veletrhu, tak i na dnes popisovaném britském se udělují ceny pro nejlepší exponáty. Jednu z nich vyhrála i u nás dobře známá firma John Dennis Coachbuilders, která na veletrhu vystavovala nový zásahový automobil – CASku Dennis Sabre XL s plastovou nástavbou Strongs, který je určen pro West Midlands Fire Service. Cena pro výrobce požárních vozidel je právě za tohoto Dennise a nese název FFVMA Fire Service Fleet Engineer of the Year Award.

Ještě jeden postřeh musím zmínit. A to ten, že valná většina vystavovaných automobilů měla nástavbu vyrobenou z plastu, což jistě napovídá o stále více prostupujícím moderním trendu použití tohoto odolného materiálu v rámci hasičských vozidel.

Foto: firescene.uk

-wap-
Sdílet