Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

CAS 32 – MAN 18.284

Představujeme Vám požární automobily od polské firmy WAWRZASZEK.

Slíbili jsme Vám, že se budeme vracet k technice a vystavovatelům z loňské výstavy Pyros. V tomto a v dalších článcích Vám představíme požární automobily polské firmy Wawrzaszek. Tento výrobce z města Bielsko-Biala vyrábí základní i speciální požární automobily, nejčastěji na podvozcích MAN a Renault, a dále řadu požárních kontejnerů. S technikou značky Wawrzaszek se lze setkat i v České republice, kam ji dováží firma F-line, s.r.o.

CAS 32 – MAN 18.284

Tento těžký požární automobil se dodává v provedení se silničním nebo terénním podvozkem. Kabina je určena pro požární družstvo 1 + 5. Nástavba má nosnou konstrukci z nerezové oceli s hliníkovým oplechováním. Prostory pro výzbroj jsou kryty hliníkovými roletami. Nádrže na vodu a pěnidlo jsou z plastu.

1. silniční podvozek
typ: MAN 18.284 LC (4 × 2)
celková hmotnost: 14.900 kg
rozměry automobilu: 8.250 × 2.400 × 3­.050 mm

2. terénní podvozek
typ: MAN 18.284 LAC (4 × 4)
celková hmotnost: 15.400 kg
rozměry automobilu: 8.220 × 2.400 × 3­.160 mm

Čerpadlo: kombinované
typ: Ruberg R40/2.5
výkon při tlaku 10 bar: 3.400 l/min
výkon při tlaku 40 bar: 250 l/min
výstupy čerpadla:
4 x výtlačné hrdlo B 75
průtokový naviják se 60 m vysokotlakou hadicí a proudnicí
otočná proudnice na vodu / pěnu s max. průtokem 2.400 l/min

Nádrže na hasební látky:
na vodu: 5.000 litrů
na pěnidlo: 500 litrů

Technická výzbroj:
elektroagregát 2,2 kW
osvětlovací stožár 2 × 1000 W

Informace a fotografie byly převzaty z propagačních materiálů firmy Wawrzaszek.
Sdílet