Neděle 28. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Combined Aerial Rescue Platform

Představujeme vám dalšího zástupce z řady kombinovaných automobilů, tedy cisterna + plošina či žebřík. Tentokrát se jedná opět o britské provedení tohoto speciálu od firmy TVAC na podvozku Mercedes-Benz Econic.

Kombinovaný automobil s originálním označením CARP, tedy Combined Aerial Rescue Platform, je postavený na nízkém německém šestikolovém podvozku Mercedes-Benz Econic 2628LL s motorem OM906LA o výkonu 279 koní a pohonem 6×2. Automobil má řiditelné dvě nápravy – první a třetí – a je osazen krátkou kabinou.

Její prodloužení pro prostor družstva zhotovila holandská firma Plastisol, což je dvorní dodavatel těchto úprav pro anglického výrobce požárních vozidel, firmu TVAC. Rovněž i nástavba, resp. její skelet, je dílem holandského Plastisolu. V ní najdeme poměrně velký prostor na požární vybavení. Je to celkem 7,5 m3. Z výbavy jmenujme kombinované bronzové čerpadlo Godiva 4010 s integrovaným zařízením CAFS, přiměšovací systém Hale FoamLogix, dva prvozásahové průtokové navijáky o délce 55 m, z nichž je jeden osazen speciální hadicí zn. Goodyear a uzpůsoben pro hašení pěnou CAFS. Objem vodní nádrže je 1000 l a pěnidla je ve voze CARP 200 l, obě nádrže jsou pochopitelně z plastu.

Jak již naznačil název automobilu, není to jen samotná nízká cisterna, ale kombinovaný automobil s teleskopickou dvouramennou plošinou. Ta je vyrobena firmou Hilton Engineering BV a nese označení Hilton 270T. Její max. dostupná výška je 27 m, max. výška podlahy pracovního koše je 25,5 m. Boční vyložení je při poměru výška/bok úctyhodných 24,5 m, a to při zachování max. nosnosti pracovního koše, která je 400 kg! Jinak v koši, jenž je v přepravní poloze ukryt uvnitř plastové nástavby, najdeme běžné standardní vybavení této kategorie požárních vozidel – osvětlení, přívod el.energie, druhé ovládání, výkonný monitor Akron Brass (2250 l/min), který lze ovládat jak manuálně z koše, tak i dálkově za pomoci elektroniky. Její hlavní ovládací prvek je umístěný stejně jako ovládání čerpadla, tedy v zadní části vozu. Je možné pro snazší práci při jejím ustavení použít i dálkové ovládání přes kabel. Celá plošina je řízená počítačem. V zadní části jsou rovněž ovládací prvky vzpor. Ty jsou typu H a lze do boku vysouvat jen na tu stranu, kam se plošina vyloží, druhá část sjede pod vozidlo, což je nesporná výhoda stavění plošiny v omezeném prostoru.

Základní technická data vozidla jsou:

Podvozek: Mercedes-Benz Econic 2628LL 6×2
Motor: Mercedes-Benz OM906LA
Nástavba: typ CARP
Výrobce: TVAC/Hilton/Plas­tisol
Materiál: plast
Plošina: teleskop Hilton 270T
Max. prac. dostup: 27 m
Max. boční vyložení: 24,5 m
Nosnost pracovního koše: 400 kg
Vodní nádrž: 1 000 l
Pěnidlová nádrž: 200 l
Čerpadlo: kombinované Godiva WTA 4010
Výkon: 4 000 l/250 l
Délka: 9 500mm
Šířka: 2 400 mm
Výška: 3 300 mm

Doplňky vozu, jako jsou hliníkové rolety, úchyty vybavení, výsuvná plata, žebřík atd., dodala firma AS Fire. Combined Aerial Rescue Platform je po výstavě International Fire Expo 2007 zařazen do služby u South Yorkshire Fire & Rescue Service.

Foto a info: TVAC, fireflash-delta64.uk, web

-wap-
Sdílet