Středa 17. října 2018, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner scott OK

Hasičská fotoreportáž z Itálie

Dne 17. 8. 2007 jsem odjel na dovolenou na Italský ostrov Elba, který má asi 244 km2. Po pár dnech dovolené jsem nepotkal jediné hasičské auto a jedinou hasičskou stanici.

S mojí školní Italštinou jsem se na policejní stanici dozvěděl, že na Elbě je pouze centrální stanice v hlavním městě Portoferrario a pobočná stanice na letišti u městečka Marina di Campo.

Portoferrario

Do hlavního města Portoferrario jsem jel asi 10 km městskou hromadnou dopravou. Zde jsem se na konečné stanici optal řidiče autobusu, kde je hasičská stanice. Ten nastartoval autobus a s úsměvem mi dovezl až k ní. Stanice byla umístěna na kraji města v průmyslové zóně. Připravil jsem si několik českých hasičských kalendářů a CD s fotkami našich hasičských vozů a vrazil jsem na stanici. Ujal se mi sympatický hasič, který se celou dobu snažil rozhýbat řidiče, aby mi vyjeli s technikou před garáže, ale bohužel se to nepodařilo, poněvadž měli „siestu“. Stanice byla poměrně moderně vybavená. Jako prvovýjezdový automobil zde sloužilo Iveco CityEurofire CAS 24, dále byla na stanici cisterna Mercedes a jedna stará cisterna v záloze vzadu na dvoře. K dopravním nehodám byl předurčen terenní automobil Ford RZA, který vyjížděl společně s prvovýjezdovým vozem Iveco. Dále se na stanici nacházely dva terenní vozy Land Rover a speciální vozidlo Iveco Turbo na lesní požáry. Na této stanici sloužilo osm hasičů na jedné směně. Ke konci návštěvy jsem hasičům předal české upomínkové předměty a sám jsem od nich dostal hasičské čepice a nálepky.

Marina di Campo

Tato hasičská stanice byla umístěna na letišti kousek od našeho campu a byla předurčena na ochranu letiště. Čtyři hasiči na směně sloužili jen dvanáct hodin denně při provozu letiště. V případě nutnosti by mohla zasahovat i v okolí letiště, tak tomu je přibližně jednou do měsíce. Tato hasičské stanice byla zastarale vybavena a jak jsem se dozvěděl, tak sem přicházely pouze staré vozy z centrální stanice, které byly nahrazeny novými. Na stanici bylo jedno družstvo, cisterna a terenní automobil Nissan, který měl pouze vysokotlak. V jiných garážích u letadel stály dva letištní Mercedesy a dále u přistávací dráhy stál starý nefunkční Mercedes. Stanice nebyla vůbec vybavena na technické zásahy, takže veškeré technické zásahy v rajónu této stanice zajišťovala centrální stanice v Portoferrariu. Bylo to ale velice nepraktické, poněvadž dojezdový čas do tohoto menšího městačka ostrova byl asi 18 minut.

Vyhořelý dům

Při cestách po hlavním městě ostrova jsem si všiml vyhořelé prodejny stavebních pomůcek. Budova bylo úplně shořelá, přestože stála necelý kilometr od centrální stanice. Později jsem se dozvěděl, že budova hořela minulou noc a zasahovalo tam osm hasičů s dvěmi cisternami a s automobilovým žebříkem.

Hasičská loď

Tato hasičská loď měla stanoviště v přístavním městě Piombino, ze kterého pravidelně odjížděli trajekty na ostrov Elba. Tato hasičská loď působila mezi pevninou a ostrovem Elba. Měřila něco kolem 15 metrů. Bohužel jsem na ni nikoho nezastihl, a tak nemůžu popsat další podrobnosti.

Závěrem bych chtěl říct, že se mi vlastně podařilo zmapovat veškerou hasičskou techniku na tomto ostrově a chtěl jsem poděkovat za umožnění návštěv na těchto stanicích.

Text a foto Josef Rychlý

-wej-
Sdílet
Banner MIBAG_2012 OK