Sobota 27. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Jede Evropský parní expres!

Dne 5. 9. 2007 v brzkých ranních hodinách se na svou cestu napříč kontinentem vydal z hl. m. Prahy Evropský parní expres „prezident FTE Jaroslav Kocourek“. Zajištění doplnění vody do dvojice parních lokomotiv připadlo po dobu jízdy na území republiky drážním hasičům.

Dnešní ráno na pražském hlavním nádraží se neslo v mírně slavnostním duchu. Na prvním nástupišti byl připraven k odjezdu neobvyklý vlak. Jednalo se o dvě spřažené rychlíkové parní lokomotivy řady 475.179 a 498.022, tedy slavná mašina známá pod jménem Šlechtična a dnes již legendární modrý libeňský Albatros, který slaví 60. narozeniny. Za touto dvojicí bylo seřazeno devět osobních vozů včetně salonního vagonu. Celý vlak má úctyhodnou délku 320 metrů. Proč je taková souprava vlastně vypravena? Za vším stojí společnost Steam Story Agency, co to v překladu znamená, vám jistě nemusím vysvětlovat. Evropský parní expres „prezident FTE Jaroslav Kocourek“ je vypraven nejen z důvodu narozenin Albatrosa, ale zejména kvůli 125. výročí zahájení provozu Gotthardské dráhy. Vlak pojede napříč Evropou z Prahy na švýcarský Gotthardbahn.Trasa je Praha – Augsburg – Erstfeld – Bellinzona – Chiasso a zpět.

První práce čekala muže z Hasičského záchranného sboru Českých drah v době od 07:10 – 07:20 hod. na nádraží Holoubkov na Plzeňsku, kam expres přesně v tomto čase dle jízdního řádu dorazil. Do obou parních lokomotiv bylo urychleně doplněno 16 000 l vody, kterou dovezla dvojice cisteren CAS 32 Tatra 815 od JPO HZS ČD Praha HS 1 a HS 2. Vše klaplo na čas, a tak vlak odjel na další cestu bez jakéhokoliv problému. Vozy pražských drážních hasičů také, ovšem jen pro doplnění vody. To proběhlo na plzeňské stanici drážních hasičů (je nová, velmi krásná a účelná, čekejte o ní reportáž!).

Další doplnění vody měla na starosti právě plzeňská jednotka HZS Českých drah, 16 000 l vody se do Šlechtičny a Albatrosu dodalo ve stanici Vejprnice, nacházející se nedaleko za západočeskou metropolí. To se stalo krátce po osmé hodině, vše proběhlo opět bezvadně a na čas. Mezitím dvojice pražských cisteren nabrala směr Domažlice. Tam bylo poslední plnící místo lokomotiv. Muselo se poměrně spěchat, neb v chodském městě bylo doplnění vody asi nejsložitější, a zároveň se této pro lokomotivy životodárné tekutiny do nich doplnilo nejvíc. Voda již musela vystačit na cestu do německého města Furth im Wald.

Na domažlickém nádraží se proto sjelo celkem 7 cisteren, CAS 32 Tatra 815 od HZS Českých drah z požárních stanic Praha resp. Kralupy nad Vltavou, Cheb, Plzeň, České Budějovice, CAS 32 Tatra 138 od dobrovolných hasičů Folmava a CAS K 25 Liaz od JSDH Domažlice. Asi si řeknete, proč tolik cisteren, ale vezměte prosím v potaz třeba jen to, že do vodní nádrže Albatrosu i Šlechtičny se vejde celých 32 000 l! A že vody pára spotřebuje…to nemusím ani říkat. Vše proběhlo přesně dle plánu v čase od 09:50 – 10:39 a unikátní vlak mohl poté v klidu odjet na svoji evropskou pouť.

Musím říct, že vidět takovéto množství cisteren pohromadě se mi již dlouho nepoštěstilo a radost mi udělala zejména Tatra 138 folmavských dobrovolných hasičů. Je vskutku překrásná! Inu posuďte sami ve fotogalerii…

Jinak pražské drážní hasiče čeká v současné době další práce. Budou stěhovat exponáty Národního technického muzea na Letné… Těšte se na reportáž.

-wap-
Sdílet