Pátek 26. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Dlouho očekávané dokončení zánovního vozu z Krkonoš

Dnes 9. 12. 2007 jsme již dokončili úpravy našeho nového vozu Volkswagen Transporter 2,5 ve verzi Syncro. Vůz jsme získali po naší žádosti od ministerstva vnitra bezúplatným převodem v červenci tohoto roku. Po všech písemných formalitách jsme se vydali 22.8. 2007 v ranních hodinách do Hradce Králové na Policii ČR, kde jsme převzali vůz po bývalé pohraniční policii.

Již před převozem do Horního Maršova bylo rozhodnuto, že vůz bude sloužit jako dopravní automobil náhradou za více než třicetiletým DA12 A30. Vůz musel prozatím stát vedle hasičské zbrojnice, protože v garáži stála ještě naše Avie, kterou si odvezli 6. 9. 2007 kolegové do obce Obora. Vnitřek vozu jsme nijak neupravovali a zachovali jsme 7 míst k sezení a nákladový prostor je prázdný. U většiny událostí, kam vše potřebné dováží cisterna jednotky není podle typu události problém přiložit operativně další vybavení ( např. hadice, motorovou pilu, plovoucí čerpadlo, vysavač na bodavý hmyz atd). Při déletrvajícím nasazení (např. povodně) bude možné využít přívěsný vozík, do kterého se vejde veškerá výbava Avie. Z venkovní části nás čekalo mraky práce, protože jsme se rozhodli upravit vůz sami stejně jako před rokem naší cisternu. Vůz byl v khaki barvě, takže bylo potřeba celý povrch obrousit, vykytovat a vyvařit některá místa. V tu dobu jsme zažádali o mimořádnou dotaci od Královehradeckého kraje, která nám byla přidělena a pomohla v dalších úpravách. Po dlouhých hodinách broušení a kytování následovalo nastříkání vozu do červené barvy. Poté jsme nechali udělat polepy vozu a vůz konečně vypadal jako hasičský. Dále auto putovalo do servisu, kde proběhl nutný servis a výměna důležitých součástí. Došlo k výměně rozvodu motoru, brzd, provozních náplní, spojky, nástřiku podvozku a montáži tažného zařízení. Po příjezdu ze servisu byla namontována původní majáková rampa, do zadní části vozu doplněn nový zábleskový maják a světelná LED alej, do přední části vozu přídavná světla a přerušovač dálkových světel. Dne 6. 10. 2007 vůz absolvoval první výjezd na pád stromu do Temného Dolu. Do této doby byl již na čtyřech výjezdech. Dále probíhaly drobné úpravy až do soboty 20. 10. 2007, kdy mělo dojít k dozapojení výstražného zařízení a radiostanice. Během čtrnáctihodinové práce se podařilo natáhnout potřebnou kabeláž, zapojit radiostanici, alej a zábleskový maják na zádi vozu. Bohužel nemohlo dojít k úplnému dokončení, protože jsme dostali vadné kabely, zesilovač a ovládací skříňku k VRZ a došlo i k poškození přerušovače dálkových světel, který vyhořel. Ten jsme zaslali na reklamaci, kde uznali vadu zařízení. Poté jsme namontovali přídavný ochranný rám. K úplnému dozapojení a dokončení úprav vozu došlo dne 9.12. 2007 v 7 hodin ráno, kdy chlapi z firmy Kettcom po téměř dvacetihodinovém boji vše dozapojili. Během tohoto finiše museli nainstalovat novou sirénu, vyrobit novou kabeláž a ovládací skříňku. Přestože nás na voze čekají drobné dodělávky, chtěl bych při této příležitosti poděkovat všem obětavým partnerům, kteří se podíleli na této přestavbě vozu.

Text a foto Soptik-HM
Více na : www.hasicihornimarsov.cz

-wej-
Sdílet