Sobota 25. listopadu 2017, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner eurofire_tubus OK

Brněnské MANy 4×4

Dnes Vám představíme dvě nové cisterny ve službách hasičského záchranného sboru jihomoravského kraje, územního odboru Brno, které slouží na stanicích Pohořelice a Starý Lískovec.

Jedná se o CAS 24 MAN LE 14.280 4×4 BB. V obou případech se jedná o náhradu za CAS 24 L 101. Obě vozidla jsou identická, postavená na podvozku MAN s opravdu obrovskou prodlouženou kabinou Wittlich pro šest osob, vybavenou nezávislým topením, s motorem o objemu 6,871 l a výkonem 206 kW (280 hp) při 2400 ot/min. Nástavbu vyrobila polská firma SZCZESNIAK a tvoří ji skelet svařený z uzavřených nerezových profilů, na který jsou nalepeny hliníkové plechy, zástavba je sestavena z hliníkových profilů. Nádrž na vodu o objemu 3000 l je svařena z nerezového plechu stejně jako nádrž na pěnidlo o objemu 250 l. Množství vody a pěnidla je indikováno pomocí diod na panelu čerpadla a v kabině řidiče. Skříně na bocích uzavírají hliníkové prachotěsné uzamykatelné rolety a přístup na vrchní police usnadňují výklopné plošiny. Okolí vozidla je osvětleno zářivkovými světly integrovanými do horní lišty nástavby. V zadní části nástavby se za výklopnými dveřmi ukrývá dvoustupňové odstředivé čerpadlo Godiva WTA 2010 o výkonu 3750 l/min při 0,8 MPa a 400 l/min při 4 MPa při sací výšce 1,5 m. Nad čerpadlem se nachází ovládací panel čerpadla s dotykovým displejem a průtokový naviják s 60 metry gumové hadice s pistolovou proudnicí. Na střechu nástavby se vystupuje po žebříku umístěném na zádi vozidla. Na střeše se nachází hliníková bedna s ženijním nářadím, sada nastavovacích hliníkových žebříků, 4 savice, lafeta a osvětlovací stožár. Do výbavy vozidla mimo jiné patří i motorová řetězová a kotoučová pila Stihl a hydraulické vyprošťovací zařízení Zumro. Vozidlo je osazeno výstražným zařízením Tesla VSK 012F BBSBB doplněným párem led-diodových světel v přední masce a dvojicí zábleskových světel zapuštěných v koncích horních lišt nástavby.

TTD:

Podvozek – MAN L 80 LE 14.280 4×4 BB
Motor – D 0836 LFL 003
Výkon – 280 hp (206 kW) při 2400 ot/min
Objem – 6,871 l
Délka – 7791 mm
Šířka – 2250 mm
Výška – 3300 mm
Rozvor – 4200 mm
Hmotnost – 14500 kg
Rychlost – 90 km/h s omezovačem
Tažné zařízení – třída S – Ringfeder typ 2040/G150
Hmotnost přívěsu – nebr./ br.. – 750 kg / 19800 kg
Lanový naviják Supervinch EPG – síla – 4000 kg
Nádrž na vodu – 3000 l
Nádrž na pěnidlo – 250 l


Pro Požáry.cz Ondřej Skácel, foto autor
Sdílet
Banner MIBAG_2012 OK