Pondělí 30. listopadu 2020, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Lentner Avenger

V říjnu 2007 představily firmy Lentner, Terberg a Plastisol zcela nový třínápravový letištní speciál nazvaný PTCT 009, obchodní jméno pak zní Avenger, je to vůbec první letištní speciál této německé firmy.

Prototyp byl představen na veletrhu Inter Airport v Mnichově. Vozidlo je postaveno na povozku známého výrobce speciálních vozidel Terberg Techniek of Holland, kabinu a karoserii nástavby pochází od firmy Plastisol, speciálně kabina má nový design, měla premiéru již dříve na veletrhu European Road Transport Show v Amsterdamu. Vnitřní prostor kabiny umožňuje variabilní uspořádání sedadel a dalšího vybavení. Celé vozidlo pak mírně připomíná známý Panther MA 05 od Rosenbauera.

Podvozek z dílen firmy Terberg má nezávislé zavěšení kol s pneumatickým odpružením a je osazen motorem Caterpillar C-32 o výkonu 708 kW (950 HP) osazeným na zádi vozu. O přenos trakční síly se stará automatická převodovka Allison.

V nástavbě jsou nádrže na 12.000 l vody, 1.500 l pěnidla a práškové hasicí zařízení obsahující 250 kg prášku, čerpadlo je typu Godiva WTA 6010 o výkonu 6000 l/min při 10 bar (max.7750 l/min), VT stupeň pak dává až 750l/min při 55 barech. Dálkově ovládaný monitor na nárazníku typu EL-570 o průtoku 1200 l/min a střešní lafetu EL-376 o průtoku až 6000 l/min dodala firma Alco z Frankfurtu.

Zatím na papíře existují varianty 4×4 i 8×8 na podvozcích Terberg, v dílnách pak vznikají dva kusy (po jednom 4×4 a 6×6) na konvenčních podvozcích americké firmy KME fire apparatus, o projekt údajně projevilo zájem větší množství letišť z Evropy a Blízkého východu.

TTD (bohužel rozměry se mi najíte nepodařilo):

Motor – Ceterpillar C-32 V12
Objem válců – 32 100 ccm
Výkon – 708 kW / 950 HP
Max.rychlost – 125 km/h
Nádrž – voda – 12000 l
Nádrž – pěnidlo – 1500 l
Zásobník prášek – 250 kg
Průtok čerpadla NT – 6000 l/min / 10 bar
Průtok čerpadla VT – 750 cl/min / 55 bar

-wob-
foto internet
Sdílet