Sobota 5. prosince 2020, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Všechny cesty vedou do Říma ll.

V druhém dílu vám představím jednu z nejstarších a nejkrásnějších hasičských stanic. Dnes Vám představím hasičské oddělení Distaccamento di Ostiense, které zná snad opravdu každý italský hasič.

DISTACCAMENTO DI OSTIENSE

Jedná se o nejstarší hasičskou stanici v Římě. V dřívějších dobách plnila funkci „centrály“, ale později ji nahradila nová centrální stanice v ulici Via Genova, o které jsem se zmínil v předchozí reportáži. I přesto, že tato stanice je více, jak 70 let stará, slouži na ní je pro hasiče čest.
Stanice je umístěna nedaleko od centra města ve čtvrti Ostiense a patří mezi jednu z nejvytíženějších stanic v Římě. Není výjimkou, že družstvo při dvanácti hodinové směně opustí stanici více jak desetkrát. Hned na první pohled, co vás na této stanici zaujme je, že je stavěna do půlkruhu a vozidla v garážích stojí také kruhově po celé jedné straně rušné křižovatky na ulici Via Marmorata. I přes hustý provoz není na žádné stanici výjezdový semafor, takže výjezdy jsou doslova hrou na „kočku a myš.“ Ač na první pohled stanice vypadá dosti honosně, nedisponuje velkým množstvím hasičů, ani techniky. Na směně je zde 16 hasičů, capo sede-velitel stanice, capo reparto-velitel čety, 2× capo partenza-velitel výjezdu, 3× autista-strojník, 10× vigile operativo-hasič. Z celkového počtu hasičů dva vykonávají službu mimo stanici na hlavním vlakovém nádraží Termini, kde mají malou služebnu. Na výjezdy se jezdí se dvěma družstvy Ivecem 100E21-City2000, které je vysíláno k požárům a větším zásahům a Ivecem Barribbi vm90, které je vysíláno na technické zásahy. Obě tato vozidla budou do několika měsíců nahrazena jedním novým Družstvem (autopompa serbatoio) Mercedes-Benz Actros 1841, kterých bylo pro celou Itálii nakoupeno více, jak 150. Jen na římském strojním oddělení jich stojí padesát. První družstvo Iveco 10E21-City2000 bude na stanici ponecháno jako záloha, ale druhé technické družstvo Iveco Barribbi bude dále jezdit na zásahy s novým krasavcem, protožsičů neexistuje lepší vozidlo, než je tohle malé Iveco. Na stanici se dále nachází cisterna Mercedes Atego, kterou jsou rovněž vybavovány všechny hasičské jednotky v okolí. Mezi speciální techniku na stanici řadímě vozy:

Man-CARRO SCHIUMA-pěnové hasičské vozidlo, které je často využíváno jako posila pro jedno z dvou blízkých letišť Fiumicino a Ciampino.
Iveco Barribbi vm90-NBCR-chemicko-dekontaminační vozidlo s absorbčními látkami
Fiat Iveco 6640G-ANTIFIBIO-jeden ze tří římských obojživelníků, vozidlo je často využíváno při povodních v přímořských střediscích Civitavecchia nebo Ostia di lido.
Iveco Turbodaily lll serie-SERVIZIO DOCUMENTAZIONE- vozidlo vozící nahrávací zařízení pro dokumentaci průběhu zásahů.

Na stanici se nenachází automobilový žebřík, a proto s výškovou technikou vypomáhá Comando provinciale di Roma a Distaccamento di E.U.R.

Na této stanici se nachází nově vybudované hasičské muzeum, které bylo uvedeno do provozu v roce 2002. Celková výstavba se vyšplhala na 40 milionů korun, ale musím říci, že je to něco úžasného. Všechny obrazy jsou ručně malované a jednotlivé body prohlídky jsou seřazeny chronologicky. Nechybí zde simulace zemětřesení, kde se opravdu nacházíte v místnosti, kde se třesou zdi nebo požáru bytu, kde se taktéž nachází hasiči v dospělé velikosti, kteří zasahují u požáru domu. Všechny jednotlivé body jsou doprovázeny tematickou hudbou či pohybem. A na závěr to nejzajímavější, dvouhodinová axkurze je zdarma, ale je nutné se předem objednat. Po příchodu na stanici se vás ujmou hasiči, kteří vás velice ochotně provedou.

Josef Rychlý (SDH Horní Měcholupy)


-wej-
Sdílet