Pátek 27. listopadu 2020, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Nakolejování, LUKAS a hasiči pražského Dopravního podniku

Deštivé poledne ve středu 2. dubna 2008 přineslo prezentaci nového nakolejovacího zařízení LUKAS pro HZS Dopravního podniku hl. m. Prahy, redakce serveru Požáry.cz byla pochopitelně u toho a tak vám pohledem Ing. Brunnera přinášíme informace o této speciální technice hasičů.Přidáno fo­to.

Obyvatel i příležitostný návštěvník hlavního města si musel všimnout, že v ulicích kvapně přibývají nové článkové nízkopodlažní tramvaje Škoda 14T. Souběžně se zaváděním těchto tramvají do provozu řešil Dopravní podnik hl. m. Prahy také otázky mimořádných událostí s těmito tramvajemi (např. povalení osoby nebo vykolejení). Výsledkem je zakoupení nového nakolejovacího systému renomované firmy LUKAS prostřednictvím dovozce NORDSTAHL pro Hasičský záchranný sbor Dopravního podniku.

Nakolejovací systém LUKAS je určen samozřejmě nejen pro zvedání a nakolejování tramvají 14T, ale také pro všechna ostatní kolejová vozidla DP, tedy pro všechny stávající typy tramvají od T3 po KT8D5.RN2P, připravované tramvaje 15T, vozy metra a nezávislé trakční prostředky (např. lokotraktory, MUV a jiné).

Systém sestává ze čtyř větších a čtyř menších hydraulických teleskopických zvedáků, dvou kompaktních posuvných jednotek pro boční posun a jedné kompletní sestavy pro boční posun se dvěma posuvnými vozíky a třemi různě dlouhými můstky, které lze navzájem spojovat. Tlak hydraulické kapaliny pro tato zařízení může být vytvářen alternativně pomocí agregátu se spalovacím motorem, elektromotorem, nebo ručními pumpami.

Cílem prezentace dne 2. dubna bylo vyzkoušení havarijního zvednutí a bočního posunu (nakolejení) tramvaje 14T za přítomnosti managementu Dopravního podniku, zástupců firem LUKAS, NORDSTAHL a Škoda Transportation, dále hostů z dopravních podniků měst Brna a Ostravy a také pracovníka ředitelství HZS Českých drah a velitele jejich pražské jednotky, která má s nakolejováním již bohaté zkušenosti.

,,Ukázka potvrdila, že zvolená sestava komponentů systému LUKAS umožňuje provedení všech potřebných havarijních úkonů“, sdělil redaktorům serveru Požáry.cz Ing. Michal Brunner, vedoucí oddělení Odborných služeb Hasičského záchranného sboru Dopravního podniku hl. m. Prahy.


-wap-

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Pozn. redakce: Tento článek od Ing. Michala Brunnera berte jako předzvěst k již dlouho (ano, vím, kaji se…, ale není čas) slibované sérii o nakolejování.
Sdílet