Pátek 27. listopadu 2020, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Páteční požár autobusu na D11

Požár autobusu na 20 km dálnice D11 ve směru na Prahu byl na tísňovou linku hasičů ohlášen 4. dubna 2008 v 13:14 hodin. Vozidlo, ve kterém byl v době vzniku požáru pouze řidič, začalo hořet v motorovém prostoru.

Na místo události byly vyslány zásahové jednotky HZS Středočeského kraje, stanice Nymburk a Poděbrady a jednotky sborů dobrovolných hasičů obcí Lysá nad Labem a Sadská. Cestu k místu zásahu hasičům komplikovali neukáznění řidiči, kteří i přes povinnost, kterou ukládá zákon o provozu na pozemních komunikacích, znemožňovali průjezd zasahující techniky na místo události. Na místo se postupně dostavilo 5 vozidel HZS s 18 hasiči.

Po příjezdu jednotek na místo události byl autobus tovární značky SETRA 315 HD v plném rozsahu zasažen požárem. Jednotky zahájily hasební zásah třemi vysokotlakými proudy se smáčedlem v dýchací technice. Těmito silami a prostředky byla v 13:39 provedena lokalizace požáru a následně ve 14:33 jeho konečná likvidace.

Při prováděném šetření na místě události řidič autobusu sdělil, že požár zpozoroval v motorovém prostoru autobusu v průběhu jízdy. Vozidlo ihned odstavil v odstavném pruhu a pomocí přenosných hasicích přístrojů se pokusil o likvidaci požáru. Hasební zásah byl neúčinný a v krátké době se požár rozšířil na celé vozidlo.

Vyšetřovatel HZS označil jako příčinu vzniku požáru závadu na palivovém systému vozidla – prasklá přepadová hadička od vstřiku a následné vznícení motorové nafty. Požárem vznikla na autobuse škoda 2 miliony korun. Dálnice D11 ve směru na Prahu byla po dobu zásahu zcela uzavřena.

Foto: nprap. Jaromír Brzák
HZS STČK, ÚO Nymburk

mjr. Libor Pospíšil
vedoucí oddělení
zjišťování příčin vzniku požárů

www.hzskladno.cz

-wej-
Sdílet