Úterý 23. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Šestikolová Tatra Force má řiditelnou první a poslední nápravu, zamířila k hasičům do Austrálie

V červnu roku 2015 bylo do Austrálie expedováno speciální hasičské vozidlo Tatra Force 6×6.1, které vzniklo ve spolupráci společností Tatra Trucks a THT Polička. Tento speciál je primárně určen pro zásahy při rozsáhlých lesních požárech.

Vozidlo tak doplňuje lehčí variantu 4×4, představenou v jednom z našich minulých článků rubriky Technika.

Modelová řada Force je výsledkem změny názvů jednotlivých typů Tatrovek. Již v článku z Jičínského veletrhu jsme informovali o přejmenování vozů Terrno na Terra, Force je původní Tatrou 815–7.*

Vozidlo je poháněno standardním vzduchem chlazeným motorem TATRA T3D-928.31 Euro 5 o výkonu 325 kW v kombinaci se šestistupňovou automatickou převodovkou Allison a dvoustupňovým přídavným převodem TATRA. Velmi dobrou manévrovatelnost propůjčuje vozidlu zadní řiditelná náprava s elektro-hydraulickým systémem řízení od firmy VSE.

Nápravy jsou v provedení s redukcemi v kolech a pro maximální průchodnost terénem nechybí centrální dohušťování pneumatik, které je ovládáno přímo z kabiny řidiče. Přední náprava je odpružená – pro řadu TATRA FORCE standardními – vzduchovými vaky, na první zadní nápravě je použito lehkého kombinovaného pérování a třetí – řiditelná – náprava pak opět využívá pouze vzduchových vaků jako náprava přední.

První a poslední náprava jsou osazeny stabilizátory. Na všech nápravách jsou použity pneumatiky o rozměru 14.00 R20, vzadu v jednomontáži. Díky vzduchovému pérování je možno z kabiny řidiče vozidlo zvýšit či snížit.

Přečtěte siTatra dodala ve spolupráci s THT do Austrálie hasičský speciál na podvozku 815-7, jeho okolí chrání vodní clona

Kabina řidiče je použita ve verzi běžné u verzí pro těžební sektor, tj. v unikátním provedení s integrovanou ochranou plnící přísné předpisy ROPS/FOPS (ochrana proti převrácení a proti padajícím předmětům) bez nutnosti používat dodatečné rámy. Je samozřejmě v pravostranném provedení a vybavena trojicí sedadel s tříbodovými bezpečnostními pá­sy.

Tatra Force v tomto zákaznickém provedení má rozvor 4 090 + 1 500 mm a celkovou délku téměř 10 metrů, včetně přední lafety, upevněné na nárazníku. Šířka vozidla je v mezích platné australské legislativy a činí 2 500 mm, výška ve standardní poloze pérování pak činí 2 760 mm. Průměr zatáčení vozidla je pouhých 17 metrů, tj. téměř shodný s verzí 4×4.

Nový hasičský speciál bude v nejbližších dnech – společně se svým menším sourozencem ve verzi 4×4 – prezentován na hasičské konferenci v Adelaide. Po jejím skončení pak bude během dvou měsíců testován hasičskými sbory po celém východním pobřeží Austrálie.

Tatra Trucks
Sdílet