Pátek 29. března 2024, od 07:00 bude sloužit směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Tatra 815 z Prušánek prošla před pořízením celkovou rekonstrukcí, nová nástavba je osmiroletová

Na začátku roku 2015 vyměnili hasiči z Prušánek na Hodonínsku svou cisternovou automobilovou stříkačku Tatra 148 za novější model – Tatru 815.

Starší automobil prošel celkovou repasí u firmy ANZA v Chlumci nad Cidlinou. Obec Prušánky za Tatru zaplatila 3 025 000 korun včetně DPH, částkou ve výši 800 000 korun na pořízení automobilu přispěl Jihomoravský kraj.

Podvozek Tatra 815 PR2 6×6 je poháněn vidlicovým dvanáctiválcem T3–930.37 o výkonu 235 kW. Převodovka je mechanická, desetistupňová.

Známý podvozek disponuje neobvyklou kabinou – prodloužená šestimístná čtyřdveřová budka má obě řady sedadel orientovány ve směru jízdy. V opěradlech zadní řady sedadel jsou uloženy přetlakové dýchací přístroje Dräger PSS 3000, další dva – pro velitele a strojníka – jsou uchyceny v kabině.

Přečtěte siHasiči z Prušánek na Hodonínsku si 35 let starou Tatru zrepasovali svépomocí

Nově byla vyrobena nádrž na vodu i nástavba a to shodně z oceli. Tatra uveze 6 000 litrů vody, 100 litrů pěnidla převážejí hasiči v barelech.

Na přední části vozu jsou v prostoru nárazníku připraveny úchyty pro elektrický lanový naviják s tažnou silou 3,5 tuny. Standardně je kvůli celkové délce Tatry uložen v nástavbě vozu.

Jednotce v cisterně nechybí ani pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár se čtyřmi 500W reflektory a dálkovým ovládáním.

Sdílet