Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Pyšely mají nové Terrno od THT za osm milionů, Tatra byla financována z Integrovaného regionálního operačního programu

Město Pyšely pořídilo pro svou jednotku sboru dobrovolných hasičů novou cisternovou automobilovou stříkačku na třínápravovém podvozku Tatra Terrno. Vůz za 8 069 490 korun včetně DPH dodala společnost THT Polička. Na financování se podílela Evropská unie z Integrovaného regionálního operačního programu.

Slavnostní předání proběhlo v pátek 30. března 2018 na náměstí, zúčastnili se ho jak členové místní jednotky, tak i zástupci okolních dobrovolných jednotek, představitelé města, zástupci dodavatelské firmy i občané.

Ti všichni si vozidlo důkladně prohlédli, pak následovala praktická ukázka hašení. Využit byl jak vysokotlaký vodní proud, tak i odnímatelná střešní lafeta.

Jednotka SDH Pyšely je zařazena v kategorii JPO III, kromě nového Terrna disponuje nadále cisternou Tatra 148, dopravním automobilem Volkswagen LT55, velitelským vozidlem Škoda Favorit a přívěsem s nafukovacím člunem.

Přečtěte siSvépomocná oprava původního letištního speciálu Volkswagen, nyní ve službách hasičů Pyšely

Podvozek

Pro stavbu CAS 30 byl zvolen šestikolový podvozek Tatra Terrno R35 se čtyřdveřovou kabinou pro mužstvo. Vůz je poháněn vidlicovým vzduchem chlazeným osmiválcem o výkonu 325 kW. Motor splňuje emisní normu Euro 5 a je spřažen pouze s manuálně řazenou čtrnáctistupňovou převodovkou.

Na levé straně kabiny u dveří řidiče je 24V zásuvka MagCode pro dobíjení akumulátorů a samostatný přípojný bod pro doplňování tlakového vzduchu.

Vozidlová radiostanice je analogová, její druhý reproduktor a mikrofon je umístěn u ovládacího panelu čerpadla v zadní části Tatry. V zorném poli řidiče je 5" displej couvací kamery.

V opěradlech všech sedadel s výjimkou řidičova jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů Dräger PSS 3000. Mezi opěradly v zadní řadě jsou uloženy náhradní tlakové láhve.

V dobíjecích úchytech jsou čtyři ruční svítilny a čtyři ruční radiostanice.

V přední části je uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 35 kN, pod nárazníkem je asanační lišta.

Samozřejmostí je úprava podvozku ve vztahu k odolnosti proti sálavému teplu. Rozvody vzduchu, paliva a elektroinstalace jsou chráněny textilními návleky a odolají teplotám až 200 °C, krátkodobě – po dobu 15 minut – až 1 000 °C.

Tatra dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.

Nástavba

Karoserie účelové nástavby je vyrobena z hliníkových profilů a olepena plechem ze stejného materiálu. Na obou bocích jsou LED stavoznaky, signalizující zbývající množství hasiva v nádrži.

Ta je vyrobena z nerezavějící oceli a pojme 8 500 litrů vody 510 litrů pěnidla.

Na horní plošině je přípojný bod pro odnímatelnou lafetovou proudnici.

Čerpací zařízení dosahuje jmenovitého průtoku 3 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů, umožňuje i provoz ve vysokotlakém režimu nebo kombinaci. Přiměšovací zařízení je vybaveno ručně ovládanou regulací.

Pro osvětlení místa zásahu slouží pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár se čtyřmi LED světlomety o celkovém světelném toku 20 000 lumenů. Bezprostřední okolí vozu osvětlují LED světla částečně zapuštěná do boků a zadní části nástavby.

Sdílet