Pátek 26. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Tatra přinesla u modelové řady Force pro rok 2018 inovovanou kabinu, benefitem je mimo jiné více místa pro posádku

Společnost Tatra Trucks a.s. představila vozidla obchodní řady Tatra Force s podstatně vylepšenou kabinou, jejíž konstrukční i technologické změny přinesou výrazný posun v komfortu interiéru a bezpečnosti provozu.

Zlepšený průjezdní profil

Před třemi lety se stala součástí standardní nabídky vozidel obchodní řady Tatra Force modernizovaná kabina. Konstrukční i technologické změny znamenaly výrazný posun v komfortu interiéru a bezpečnosti provozu.

Letos automobilka uvádí další podstatné změny u kabiny Force podílející se opět na vzrůstu přidané hodnoty včetně vyšší míry funkčnosti vnějšího tvaru kabiny s ohledem na typický provoz hasičských a záchranářských speciálů.

Přečtěte siTatra Force je od letošního roku k dispozici s novou kabinou, kotoučovými brzdami a automatickou převodovkou

Z vnějšího pohledu doznala kabina, resp. její horní díl, střecha, modifikace v podobě „seřízlých“ boků. Nový tvar zlepšuje průjezdní profil vozidla, volitelně bude k dispozici i předchozí verze.

Dalším vylepšením vnějšku kabiny je nová, tvarově čistější, čelní maska a osvětlení s technologií LED. Integrované denní svícení, mlhové světlomety a hlavní světlomety využívají nejmodernější a nejefektivnější praktickou technologii.

Zvětšený prostor pro posádku

Novinky interiéru kabiny jsou patrné ihned při otevření dveří, které nyní mají účinnější omezovače. Nové vnitřní výplně dveří poskytují větší, praktickou, plastovou kapsu na „drobnosti" a s prostorem na odložení např. 1,5 l lahve s pitím.

Velkým zlepšením prošla též přístrojová deska, resp. panel přístrojů. Pod volantem je totiž umístěn zcela nový sdružený displej zobrazující všechny podstatné informace o vozidle.

Jednou z novinek interiéru nejvyšší důležitosti je zvětšený prostor pro posádku. Díky vysunutí motoru více za kabinu vozu bylo možno posunout též o potřebný kus dozadu obě prostřední sedadla. Konstrukční opatření se dotýká velké části hnacího traktu vozidla a jedná se tak o komplexní zásah do celkového řešení vozidla.

V nově pojatém interiéru tak nejen, že posádka 1 + 3 má více místa, ale je možné i v této kombinaci obsazenosti kabiny vybavit vozidlo manuálním systémem řazení převodových stupňů.

V této souvislosti je však třeba zmínit, že vozidla Tatra Force i dalších obchodních řad (Phoenix, Terra) mohou být osazena převodovku plně automatickou. Ta je právě z pohledu hasičských a záchranářských vozidel velmi důležitým prvkem.

Přečtěte siFirma THT představila na Pyrocaru novou Tatru Terra, má prodlouženou kabinu a rozvor, LED světla i retardér

Řidič, jakéhokoliv formátu a zkušeností je s automatickou převodovkou podstatně jistější v řešení důležitých situací na silnici i mimo ni. Zvláště při přesunu do místa nasazení, kde jde o minuty a někdy dokonce i sekundy, rozvazuje automatická převodovka do jisté míry řidiči ruce, neboť se nemusí starat o to, který převodový stupeň má zařadit.

Jednoduchost a intuitivnost ovládání právě v těchto situacích jsou rozdílovým faktorem hovořícím jasně v prospěch vozidel Tatra vybavených automatickou převodovkou.

Vysoká míra jízdní stability

Díky vysokému stupni unifikace a neustálému vývoji jednotlivých zásadních částí podvozku a celého vozidla je dnes možné čerpat výhody z možností velmi jemného nastavení pneumatického systému odpružení všech náprav. Výsledkem je vysoká míra jízdní stability vozidel Tatra, která je jednou z rozhodujících konkurenčních vý­hod.

Přečtěte siPro svůj unikátní univerzální hasicí automobil Tigon si Rosenbauer vybral osmikolový podvozek Tatra Force

Tuto skutečnost výrazně oceňují právě hasiči či záchranáři, kteří v rámci svého pracovního nasazení prožívají dnes a denně kritické situace. Jistota, kterou jim dávají, v tomto ohledu, jízdní vlastnosti vozidel Tatra je velmi důležitá.

Sdílet