Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Velkoobjemovou cisternu s kabinou pro družstvo na podvozku Tatra Phoenix dodal Ziegler hasičům německé obce Brieske

Dobrovolní hasiči německé obce Brieske, patřící pod jednotku města Senftenberg, získali na jaře roku 2019 novou cisternovou automobilovou stříkačku TLF 9000 Tatra 158 Phoenix.

Tatra nahradila původní Mercedes-Benz Unimog U 2150.

Třínapravová Tatra je postavena na podvozku T158–8P5RB3. Samozřejmostí je pohon všech kol a uzávěrky diferenciálů. Rozvor mezi první a druhou nápravou je 4 090 mm, mezi zadními 1 450 mm.

Vůz je poháněn šestiválcovým přeplňovaným dvanáctilitrovým motorem Paccar MX256 o výkonu 365 kW.

Prodloužená kabina je osmimístná, o vývoj a výrobu se jako už standardně postarala holandská firma Estepe. V zorném poli řidiče je displej couvací kamery, nechybí samozřejmě navigace.

Přečtěte siPrvní cisterna na podvozku Tatra 158 Phoenix s dlouhou kabinou byla představena na letošním Pyrosu společností THT Polička

O výrobu nástavby se postarala firma Ziegler. Je tedy vyrobena technologií ALPAS, použito je čerpací zařízení Ziegler FPN 10–3000 o výkonu 3 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů.

Nádrž pojme 9 100 litrů vody.

Maximální hmotnost automobilu je 27 tun, provozní 14 tun. Tatra je dlouhá 9 320 mm, široká 2 550 mm a vysoká 3 400 mm.

Foto: Carsten Ruthe – www.BOS-Fahrzeuge.info
Sdílet