Středa 8. července 2020, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.
Banner Partner & VIP: Pavliš a Hartmann 970x150 Proudnice C52

Hasičský záchranný sbor Pardubického kraje zakoupil šest vozů Škoda Octavia Combi na CNG

V těchto dnech zakoupil Hasičský záchranný sbor Pardubického kraje dalších šest vozů Škoda Octavia Combi na CNG.

Tyto vozy doplní vozový park u HZS Pardubického kraje. Po jednom voze budou umístěny na územních odborech HZS kraje. Další bude sloužit zejména pro službu řídících důstojníků, poslední vozidlo pro službu komunikačních a informačních služeb.

V žádném případě se nejedná o novinku. Hasiči na „zelenou“ již jezdí od roku 2013, kdy jsme zakoupili v CNG první dvě Škoda Citigo následovalo v roce 2016 5 ks Škoda Octavia. Teď jich přibylo dalších šest.

Přečtěte siHasiči na Pardubicku jezdí na „zelenou“, mají poprvé v historii sboru auta s pohonem CNG

Jedná se vozy s pohonem CNG u HZS Pardubického kraje. Důvodem pořízení vozidel byla snaha o snížení nákladů na provoz techniky sloužící například pro státní požární dozor,

říká kpt. Ing. Jan Badalec ze strojního oddělení HZS Pardubického kra­je.

CNG je jedna z nejlevnějších pohonných hmot, navíc je dlouhodobě garantována z důvodu minimální výše spotřební daně (tj. podle zákona o spotřebních daních).

Cena CNG včetně DPH se pohybuje okolo 26 Kč/kg což odpovídá cca 18 Kč/m3 – což je ekvivalent 1 litru benzinu. Jinak řečeno, při spotřebě 6 litrů benzinu na 100 km, je spotřeba CNG 6 m3 na 100 km, výsledkem jsou potom náklady v případě přeplňovaných motorů TSI kolem 1 Kč/km.

Plnění vozidel stlačeným zemním plynem (tlak 20 MPa) bude převážně probíhat ve veřejných plnicích stanicích CNG. Plnění se provádí prostřednictvím plnicí pistole výdejního stojanu, která se spojí s plnicí koncovkou vozidla.

Palivovou nádrží CNG je soustava plynových tlakových nádob. Při jízdě se CNG z tlakových nádob prostřednictvím vysokotlakého plynového potrubí dostává do vysokotlakého regulátoru, kde dochází k redukci tlaku plynu na potřebný provozní tlak.

Prostřednictvím palivové lišty se CNG přivádí od regulátoru plynu k jednotlivým vstřikovačům, které zajišťují vstřikování plynu do jednotlivých válců. Elektronická část plynové zástavby – řídící jednotka slouží k správnému provozu vozidla na zemní plyn, řídí dávkování plynu.

Na přístrojové desce automobilu je pak umístěn ukazatel množství CNG,

vysvětluje kpt. Jan Badalec.

Všech šest vozidel v pořizovací hodnotě 3 132 000 Kč s DPH bylo převzato u Auto HYBEŠ, s.r.o., Dřenice. Předpokládaná roční úspora nákladů na PHM nově pořízených vozidel při nájezdu 15 000 km, na auto a rok, bude činit oproti starším vozům více než sto tisíc korun ročně.

por. Bc. Vendula Horáková
tisková mluvčí
HZS Pardubického kraje
Sdílet
Banner ZPMVČR 211 970