Pátek 26. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Scania hasičů v Brodku u Přerova se zrodila v Kobitu, je prakticky dvojčetem cisterny nedalekých kolegů

Hasiči v Brodku u Přerova získali zcela novou cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku Scania. Vůz z produkce slatiňanského Kobitu byl spolufinancován z Fondu zábrany škod.

Podvozek

Scania P440 B4×4HZ posloužila jako základ pro novou cisternu. Nápravy o rozvoru 4 550 mm jsou odpruženy listovými péry, brzdy jsou bubnové.

Motor DC13 dosahuje výkonu 324 kW při krouticím momentu 2 300 Nm. Třináctilitrový řadový šestiválec splňuje emisní normu Euro 5 a je spřažen s automatizovanou dvanáctistupňovou převodovkou GRS905R ve verzi se spojkovým pedálem a systémem Opticruise.

Kabina pro mužstvo je v prodloužené verzi, tedy CrewCab CP31L. Na jejím levém boku je sdružená zásuvka pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu Rettbox Air. Pro spojení jsou k dispozici vozidlové radiostanice – jak analogová, tak i digitální terminál.

V opěradlech zadní řady sedadel a v opěradle velitele jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, náhradní tlakové láhve jsou uloženy mezi zadními opěradly.

Přečtěte siDo Tovačova dorazila nová Scania, vůz pro místní jednotku dobrovolných hasičů vyrobili ve firmě KOBIT - THZ

V šesti úchytech najdeme ruční radiostanice, v dalších šesti ruční svítilny – všechny úchyty jsou nedobíjené.

V zorném poli řidiče je na 7" displeji v palubní desce zobrazován výstup ze zadní couvací kamery, v dosahu velitele je výjezdový tablet.

V přední část kabiny osádky je v prostoru rámu podvozku vybavena elektrickým lanovým navijákem RHINO 12 s tažnou silou ve vodorovné rovině 51 kN. Lanový naviják je vybaven planetovou převodovkou a jištěním proti přetížení.

K osvětlení pole práce pro činnost lanového navijáku jsou pod předním oknem instalovány čtyři pracovní světlomety umístěné na samostatném trubkovém rámu. Lanový naviják je osvětlen LED světlem umístěném na spodní části trubkového rámu.

Pod navijákem je asanační lišta, nechybí ani nárazníková proudnice Protek, která je ovládaná joystickem z kabiny řidiče.

Nástavba

Karosérie účelové nástavby je vyrobena z plechů ze slitiny lehkých kovů s hladkým povrchem (kromě pochůzných částí) a profilů ze slitiny lehkých kovů technologií prizmatických šroubovaných spojů a lepení. Na každém boku je trojice schrán s příslušenstvím krytých hliníkovými roletkami.

V nádrži z nerezavějící oceli veze Scania 4 000 litrů vody a 240 litrů pěnidla, aktuální stav hasiv v nádržích zobrazují LED stavoznaky na obou bocích vozu.

Účelová nástavba je v horní části vybavena přípojným prvkem pro napojení odnímatelné lafetové proudnice.

Čerpací zařízení THZ 3000 dosahuje jmenovitého výkonu 2 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů a umožňuje i kombinovaný provoz – vysokotlaká část pracuje s průtokem 250 litrů za minutu při tlaku 40 barů.

Místo zásahu osvětluje pneumaticky výsuvný stožár s LED světlomety, který je napájen z podvozkové soustavy Scanie – lze ho však připojit i k externímu zdroji. Bezprostřední okolí vozu osvětlují LED světla zapuštěná do okapnic na obou bocích a v zadní části nástavby.

Hygienické prostředky tekuté mýdlo v dávkovacím zásobníku a papírové ručníky jsou uloženy v pravé zadní skříni na výsuvném úložném prvku, do tohoto prostoru je vyvedena hadice s uzavírací armaturou, která je napojená na nádrž na vodu a je určena k základní hygieně osádky. Součástí tohoto prostoru je spirální hadice s ofukovací tryskou, která je napojena na tlakovou vzduchovou soustavu podvozku.

Sdílet