Pátek 5. března 2021, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Vyprošťovací speciál Omars moravskoslezských hasičů dostal v Kopřivnici jednu nápravu navíc, úprava zlepšila parametry odtahových brýlí

Společnost Tatra Trucks provedla pro Hasičský záchranný sbor Moravskoslezského kraje modifikaci podvozku vyprošťovacího automobilu Tatra Force Omars. Za 5 792 270 korun včetně DPH vozidlu přibyla čtvrtá náprava, patřičně upravena byla i nástavba – o to se postarala firma Kobit – THZ.

Cílem modernizace podvozku Tatra 815–7T5R33.47ZA 6×6.2 bylo zvýšení užitných vlastností s co nejmenším zásahem do konstrukce jednotlivých částí – v Kopřivnici tak Tatře přidali jednu hnanou a řiditelnou nápravu a změnili konfiguraci podvozku na 8×8.2.

Standardně poháněny zůstaly zadní nápravy Tatrovky, pohon předních je připojitelný. Samozřejmostí jsou uzávěrky diferenciálů. Veškerá podvozková výbava – tedy retardér, převodovka Norgren se sekvenčním módem řazení, nezávislé vytápění, klimatizace, doplňování tlakového vzduchu a podobně zůstala zachována.

Přečtěte siVyprošťovací speciál moravskoslezských hasičů s ramenem Omars a jeřábem HIAB je postaven na podvozku Tatra Force

U hydraulického nakládacího jeřábu HIAB nedošlo k žádné úpravě provozních parametrů. Přidáním jedné nápravy a závaží však byla zvýšena maximální nosnost odtahových brýlí Vulkan na 7,2 tuny.

Za kabinu byly po prodloužení šasi doplněny hliníkové schrány pro další příslušenství, spodní schrány byly na obou bocích sloučeny do jedné, kryté hliníkovou roletou.

Minimální stopový průměr zatáčení je u upravené Tatry 28 metrů, přestavbou se nezměnila celková výška automobilu, délka narostla o 700 mm na 10 500 mm.

Sdílet