Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči podniku BOSCH Jihlava získali novou cisternovou automobilovou stříkačku MAN od Rosenbauera, vůz dodala firma Požární bezpečnost

Firma Požární bezpečnost, s. r. o. dodala Hasičskému záchrannému sboru podniku BOSCH Diesel v Jihlavě novou cisternovou automobilovou stříkačku CAS 30/2400/1000/180 na podvozku MAN s nástavbou z dílny rakouské společnosti Rosenbauer.

Podvozek

Vůz je postaven na dvounápravovém šasi MAN TGM 18.320 o rozvoru 4 525 mm s pohonem zadních kol a automatickou převodovkou TipMatic.

Na zadní nápravě jsou namontovány podmetací řetězy ROTOGRIP Classic s osmnácti prameny, jsou aktivovány pneumaticky.

V přední části vozu je uchycen elektrický lanový naviják Maxwald s tažnou sílou 54 kN a automatickou bezpečnostní brzdou. Lano o průměru 10 mm je dlouhé 35 metrů.

MAN je vybaven jak klimatizací, tak nezávislým topením WEBASTO Air Top Evo 3900.

Kabina pro mužstvo je integrována v nástavbě vozu. Spolu s bočními dveřmi se automaticky otáčejí nástupní schůdky. Dveře jsou aretovány v jakékoli poloze po zatížení schodů.

Držáky dýchacích přístrojů jsou integrovány do opěradel jak zadní řady sedadel, tak sedadla velitele vozu. Všechna sedadla jsou vybavena bezpečnostními pá­sy.

Ve střeše jsou zabudována dvě madla s integrovaným LED osvětlením. To je aktivováno buď otevřením dveří, nebo manuálně spínačem. Další osvětlovací LED pásky jsou pod sedadly a v profilu dveří v podlaze. Pro noční provoz lze přepnout osvětlení na červenou barvu.

Přečtěte siHasiči z podnikové jednotky firmy BOSCH Jihlava slavnostně převzali nový zásahový automobil

O doplňování tlakového vzduchu, dobíjení akumulátorů i vyhřívání nádrže či motoru se stará sdružená zásuvka Rettbox-air na levém boku automobilu.

Nástavba

Nástavba je šestiroletová, pod každou ze schrán jsou výklopnné nášlapy, tvořící v případě potřeby jeden celek po boku vozu. Čerpací zařízení je přístupné nahoru výklopnými dveřmi.

O osvětlení okolí se starají světla na bocích a v zadní části nástavby. Zadní světlomety jsou širokoúhlé, součástí bloku je i couvací kamera.

V zadní části nástavby je pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár Flexi Light s osmi LED světlomety. Jeho hlavice je plně integrována do podlahy horní pochůzné plošiny nástavby. Vysunout jej lze do výše 2 330 mm nad střechu nástavby, vybaven je funkcí automatického složení do přepravní polohy.

Otočné prvky s výbavou lze otevřít až do úhlu 135 °, v pravé zadní schráně je výsuvné plato s prostředky pro základní hygienu hasičů u zásahu.

V zadní části vozu jsou uchyceny dva výklopné a odnímatelné vozíčky. Jedním z nich je transportní hadicový naviják Barth pro pět hadic, druhý veze dopravní kužely a prostředky pro likvidaci úniku provozních kapalin a jiných látek.

Na střeše kabiny je uchycen dálkově ovládaný monitor Rosenbauer RM 25 C na vodu a pěnu o výkonu 2 500 litrů za minutu a účinném dostřiku 67 metrů. Na krytu monitoru je integrované světlo s výkonem 50 W, všechny pohyby jsou ovládané pomocí elektromotorů, možné je i manuální nouzové ovládání ručními koly.

Čerpací zařízení

Nádrž na hasivo je vyrobena z polyetylénu, MAN uveze 2 400 litrů vody a 1 000 litrů pěnidla. Vyhřívání nádrže udržuje vodu v teplotním rozsahu 5 – 10 ° C. Aktuální množství vody a pěnidla signalizují LED panely na obou bocích automobilu, zapínají se automaticky po zatažení parkovací brzdy a spuštění čerpadla.

Vůz je vybaven kombinovaným čerpacím zařízením Rosenbauer NH 35 s pístovou vývěvou. Jeho výkon je v nízkotlakém režimu 3 500 litrů za minutu, ve vysokotlakém pak 250 litrů za minutu, vyhříváno je od podvozku automobilu. Nad čerpacím zařízením je naviják s tvarově stálou vysokotlakou hadicí a proudnicí Nepiro Ergo, vhodný je na vodu, pěnu i prášek.

Čerpadlo je řízeno elektronicky systémem Rosenbauer Logic Control System s barevným displejem. Standardní je automatický regulátor tlaku čerpadla a automatické centrální odvodnění čerpadla s pneumatickým profukem. U ovládacího panelu najdeme druhý mikrofon a reproduktor vozidlové radiostanice.

Elektricky ovládaný klapkový ventil v přívodním potrubí je standardně zcela otevřený. Jakmile je nádrž na vodu naplněna na 75 %, ventil se uzavře do 25% úhlu, aby nedošlo k poškození nádrže zejména při vyšších vstupních tlacích. Už zcela běžnou výbavou je automatická kontrola přetečení nádrže s omezením objemu plnění při 95 %.

Do čerpadla je integrován automatický systém pro přimísení pěnidla Rosenbauer FIXMIX, zapíná se pneumaticky.

CAFS – Compressed Air Foam System

Vůz disponuje systémem CONTI CAFS 1600 pro výrobu pěny stlačeným vzduchem, dvojice modulů se dělí o celkový průtok 1 600 litrů za minutu. O tlak se stará systém DIGIMATIC 42 v pravé prostřední schráně, elektronické nastavení množství pěny – mokré/suché – je k dispozici na ovládacím panelu čerpadla.

Přečtěte siOne Seven system je zařízení pro výrobu speciální suché pěny, princip spočívá v přidávání tlakového vzduchu do směsi vody a malého množství pěnidla

Oxid uhličitý

V šesti 30kilogramových tlakových lahvích je oxid uhličitý, hasicí systém disponuje 80metrovou hadicí s proudnicí o výkonu 1,5 kg za sekundu.

Speciální hasicí systém na pěnu

Automobil dokáže dodávat pěnu i mimo vlastní zabudované čerpadlo. Ve výbavě najdeme pěnový agregát KSB Movitec VSF10B-11 s výkonem 120 litrů za minutu při tlaku 10 barů. Poháněn je přes elektrocentrálu Rosenbauer RS 14, připojen je k vestavěné nádrži na pěnidlo.

Rozměry vozu

Vůz je vysoký 3 460 mm, dlouhý 8 780 mm a široký 2 500 mm. Nájezdové úhly jsou vpředu i vzadu shodně 12 °.

Sdílet