Pátek 19. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

V Písku bude sloužit nový automobilový žebřík, Magirus s řiditelnou zadní nápravou nahradí dosluhující Camivu

Na stanici v Písku dlouhá léta sloužil automobilový žebřík na podvozku Renault s nástavbou Camiva. Byl pořízen v roce 2005 a byl vždy spolehlivým pomocníkem. V průběhu letošního roku se podařilo tuto část píseckého vozového parku obnovit a píseckým hasičům byl předán zcela nový žebřík, který svým provedením a nadstandardní výbavou znamená výrazný posun vpřed.

Techniku převzal od zástupců firmy Firefighting Technoogy Int., s. r. o., ředitel územního odboru plk. Luboš Broulim.

Předání se zúčastnil také senátor pro Písecko a Strakonicko Tomáš Fiala.

Nový žebřík je postaven na podvozku Iveco s žebříkovou sadou Magirus. Jedná se o automobilový žebřík s řiditelnou zadní nápravou a nadstandardní výbavou. Jeho označení je AZ Magirus M 32 L – AS HZL.

Pořizovací cena žebříku je včetně veškerého vybavení a dodaného příslušenství téměř 19,4 miliónů korun.

Obnova výškové techniky u HZS Jihočeského kraje píseckým žebříkem nekončí. Další nový automobilový žebřík obdrží jihočeští profesionálové na podzim, a to na stanici do Českých Budějovic.

Přečtěte siZ finančních prostředků města Brna, Jihomoravského kraje a MV-GŘ HZS ČR pořídili hasiči pro brněnskou centrálu nový žebřík Iveco Magirus M32 L-AS

Automobilový žebřík Iveco Magirus M 32 L – AS HZL se záchrannou výškou 30 metrůa zalamovacím ramenem je osazen košem o nosnosti 500 kg, pracovat dokáže v rozsahu –17 ˚ až +75 ˚.

Záchranná nosítka unesou až 150 kg, dálkově ovládaná lafetová proudnice je určena pro zásah vodou i pěnou a je plně integrována do záchranného koše.

Řiditelná zadní náprava umožňuje kromě zmenšení polomeru zatáčení i „krabí chod“.

Nad stabilizačními opěrami jsou kamery pro pohodlnější kontrolu možnosti ustavení z kabiny řidiče, kamera je i na záchranném koši.

Sdílet