Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Firma ContSystem dodala Záchrannému útvaru HZS ČR nosič kontejneru na podvozku Tatra 158, Phoenix se osvědčil i v Řecku

Osmikolový nosič kontejnerů na podvozku Tatra 158 Phoenix dodala firma ContSystem Záchrannému útvaru Hasičského záchranného sboru České republiky. Speciál hasiči pořídili za 7 151 100 Kč včetně DPH, na realizaci zakázky se hasičskými úpravami vozu podílela firma KOBIT – THZ.

Podvozek

Nosič je postaven na podvozku Tatra 158–8P3R43.29Z. Pohání jej třináctilitrový řadový šestiválec PACCAR MX 13 o výkonu 390 kW. Agregát splňuje emisní normu Euro 5.

Přečtěte siSoučasné hasičské vozy těžší než 3,5 tuny musí jezdit i na letecký petrolej a bez AdBlue

Převodovka značky ZF je bohužel jen manuální, šestnáctistupňová se systémem EcoSplit, nechybí intardér.

Standardně jsou poháněna kola zadních náprav, pohon předních je připojitelný. Všechny osy disponují uzávěrkou diferenciálu.

Střední dvoumístná kabina je vybavena automatickou klimatizací a nezávislým vytápěním Airtronic D4. Komfort jízdy zvyšuje prediktivní tempomat. Na zadní části kabiny je dvojice pracovních LED reflektorů, v zadní části jsou okna.

Pro spojení slouží vozidlová analogová radiostanice a vozidlový digitální terminál. Ve dvojici dobíjecích úchytů jsou uloženy ruční svítilny.

V zorném poli řidiče je multifunkční displej zobrazující zadní poziční kamery pro vizuální kontrolu vzájemné polohy háku nosiče a závěsného oka kontejneru před jeho nakládáním. Kamery jsou prachotěsné a vodotěsné.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 1 200 mm.

Na levém boku kabiny je zásuvka Rettbox-air pro dobíjení akumulátorů a doplňování tlakového vzduchu.

Výstražné světelné zařízení je modré barvy, přídavná světla jsou v modročervené kombinaci.

Přečtěte siČervenomodré majáky už mohou hasiči využívat legálně, generální ředitelství HZS ČR pro ně vydalo technické podmínky

Nástavba

Nosič Multilift Ultima Commander 21 S.59 dokáže pracovat s odvalovacími kontejnery ABROLL s výškou oka 1 570 mm a lodními kontejnery ICO 1C. Konstrukce obsahuje takzvaný H-rám s úložnou jednotkou, která slouží k odložení a přepravu H-rámu, pokud se zrovna nevyužívá.

Nosnost nosiče je až 21 tun, maximální pracovní tlak je 30 MPa. Celý systém samotný váží 3 760 kg, maximální úhel sklopení nosiče je 53 °.

Systém hákového nosiče kontejnerů uzpůsobeného přepravu kontejnerů ABROLL i ISO je zcela první kus tohoto typu postavený v České republice.

Vybaven je propracovaným systémem kamer a displejů pro sledování stavu, zobrazení polohy nosiče a hydraulických zámků a sledování varovných signálů. Dále je k dispozici rádiové dálkové ovládání joystickem v kabině s 10metrovým kabelem.

Kromě mnoha bezpečnostních funkcí je nosič vybaven automatickým sekvenčním ovládáním, kdy se nakládání nebo skládání kontejneru provádí jedním ovládacím pohybem.

Při manipulaci s kontejnery obsluze pomáhá i pracovní LED reflektor na zadní části rámu podvozku.

K dispozici je funkce snížení tření, která automaticky posouvá hlavní válec natolik vpřed, aby se kontejner zdvihl ze svých podpěr. Díky tomu se kontejner pohybuje na rolnách středního rámu a na zadních rolnách, čímž se minimalizuje tření mezi kontejnerem a podpěrami.

Funkce se aktivuje vždy, když se hákové rameno posune vpřed nebo vzad. Tato funkce tak umožňuje tišší a hladší manipulaci.

Sdílet