Středa 24. dubna 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Firma Kobit dodala hasičům Správy železnic další jeřáby Liebherr, umí krabí chod

Celkem pět automobilových jeřábů AJ-35 Liebherr LTM 1030–2.1 bude využívat Hasičský záchranný sbor Správy železnic, první z nich převzali hasiči před třemi lety, další dorazily v letošním roce.

Dvounápravový mobilní teleskopický jeřáb na terénním podvozku byl při uvedení na trh v roce 1997 prvním jeřábem na světě s nosností 35 tun a technologií datové sběrnice.

Přečtěte siHasičská záchranná služba Správy železniční dopravní cesty převzala první jeřáb Liebherr

Podvozek

Stroj je poháněn šestiválcovým vodou chlazeným motorem Mercedes-Benz o výkonu 205 kW a maximálním krouticím momentu 1 150 Nm. Převodovka ZF je automatická, šestistupňová, výkonově spínaná s měničem točivého momentu a integrovanou rozvodovkou.

Kabina je dvoumístná, na tabletu Samsung Galaxy S2 běží navigace, druhý tablet – SM-T719 Galaxy je určen pro velitele vozu. Nechybí couvací kamera ani kamera TrueCam A4 pro záznam jízdy automobilu.

Nástavba

Při maximálním vyložení stabilizačních podpěr s pevně vestavěnými podpěrnými deskami zaujme vůz šířku 6 028 mm. Samozřejmostí je možnost vysouvat každou nohu individuálně, systém pak optimálně omezí pracovní diagram v bezpečném rozsahu.

Teleskopické rameno je dlouhé 9,2 metrů a lze ho vysunout až na délku 30 metrů. Maximální vyložení teleskopu je 26 metrů, jeřáb při něm uzvedne břemeno až o hmotnosti 1,4 tuny. Ramenem lze otáčet o 360° bez omezení. Maximální zátěžový moment jeřábu je 160 tunometrů.

Sdílet