Pátek 26. dubna 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Němečtí hasiči v Dolním Sasku budují nové jednotky pro boj s lesními požáry, páteřní technikou bude terénní Renault

Ministr vnitra a sportu německého spolkového státu Dolní Sasko Boris Pistorius předal 1. dubna 2022 zemským jednotkám první vozidla pro boj s požáry vegetace.

V sídle Dolnosaského zemského úřadu pro boj s požáry a katastrofami (NLBK) v Celle-Scheuen předal ministr Pistorius prvním třem zemským jednotkám čtyři takzvané CCFM 3000 „Dolní Sasko“, tři velitelská vozidla a posádkový vůz.

CCFM 3000 „Dolní Sasko“ je vysoce specializované vozidlo pro boj s požáry vegetace, které je přizpůsobeno i použití v jiných evropských zemích.

Díky těmto jednotkám budeme v budoucnu mnohem lépe vybaveni pro mimořádné události, a to nejen v Dolním Sasku. Tato vozidla jsou vhodná jak pro nasazení v Německu, tak hašení požárů v jiných zemích EU, když nás naši partneři požádají o pomoc – zejména v jižní Evropě,

řekl.

Do konce roku 2024 budou v oblastech se středním a vysokým rizikem lesních požárů (okresy Celle, Heidekreis, Gifhorn, Uelzen, Lüneburg a Lüchow-Dannenberg) a v oblasti Harz (okresy Göttingen a Goslar) rozmístěny celkem čtyři takzvané moduly GFFF-V (Ground forest fire fighting using vehicles). Každý modul bude standardně pokrývat dva okresy.

Přečtěte siTHT Polička dodává do Německa 46 vozidel Tatra Force TLF 4000 s motory Cummins a systémem One Seven

Modul se skládá z velitelského vozidla, čtyř Renaultů CCFM 3000 „Dolní Sasko“ a vozidla pro logistiku. Automobily mohou být nasazeny v rámci dislokovaných okresů, ale samozřejmě si je mohou vyžádat i jiné orgány pro řízení katastrof.

Kromě vozidel budou operační skupiny modulů GFFF-V vybaveny speciálními osobními ochrannými prostředky.

Patří sem mimo jiné přilba, ochranné brýle, ochrana krku, ochranná kukla proti plamenům, rukavice, ochranný klobouk proti slunci a také po jedné bundě a jedněch kalhotách, které jsou speciálně přizpůsobeny požadavkům na hašení požárů ve vegetaci.

Kromě těchto osobních ochranných prostředků je vytvořena rezerva pro případné dlouhodobější operace doma i v zahraničí.

CCFM

Vozidla, která se ve francouzštině nazývají Camion Citerne Feux de Forêts Moyen, vyrobila společnost Iturri Feuerwehr- Umwelttechnik GmbH na podvozku Renault.

CCFM je postaven na standardním podvozku Renault typu D14 R4×4 Fire&Rescue CCF s šestiválcovým turbodieselem o výkonu 206 kW, manuální šestistupňovou převodovkou s redukcí, stálým pohonem všech kol a uzávěrkami diferenciálů na přední a zadní nápravě.

Mezi další bezpečnostní prvky patří:

  • tepelná a mechanická ochrana palivového a brzdového potrubí, brzdových hadic a elektrického vedení, jejichž poškození by mohlo způsobit poruchu celého vozidla
  • systém ochrany proti převrácení (ROPS)
  • systém vlastní ochrany se samostatnou nádrží na vodu o objemu 500 litrů a samostatným čerpadlem pro ochranu oken kabiny, pravé a levé strany vozidla a pneumatik
  • přívod vzduchu v kabině s 5 dýchacími přípojkami
  • inteligentní systém vlastní ochrany a meteorologická stanice s monitorováním následujících údajů: venkovní teplota, tlak vzduchu, vlhkost, směr větru, rychlost větru, úhel naklápění, údaje GPS a kvalita vzduchu (CO/O2) v kabině a akustický (s hlášením) a vizuální alarm: varování před nebezpečím naklápění, varování před špatnou kvalitou vzduchu v kabině a varování před příliš vysokou venkovní teplotou
  • lanový naviják s tažnou sílou 50 kN
Přečtěte siMoravskoslezští hasiči využívají dvojici lesních speciálů Renault Camiva

Nástavba EcoPolyFire má v zadní otevřené části čerpadlo Godiva FPN 10–2000, 60metrový hadicový naviják a přenosný naviják s šesti 20metrovými hadicemi D.

Dále je vozidlo vybaveno systémem tlakového přiměšování pěnidla (48 l/min, dávkování 0,1 – 10 %) a elektricky ovládaným předním monitorem Sidewinder o průtoku až 1 000 l/min.

Kromě 500 litrů v samostatné nádrži pro systém vlastní tepelné ochrany má TLF nádrž na 3 000 litrů vody a nádrž na 80 litrů pěnidla.

Vybavení cisterny zahrnuje termokameru, motorovou řetězovou pilu, zásahový batoh, dva hasicí batohy, práškové hasicí přístroje i vyprošťovací nájezdy.

KdoW / VEA

Velitelská vozidla – jedno pro každý modul GFFF-V – jsou na podvozku Volkswagen T5 „Widder“, vyrábí je společnost Elzer Freytag Karosseriebau GmbH & Co. KG.

Vozy s pohonem všech kol, které jsou vybaveny zvýšeným podvozkem a terénními pneumatikami, mají motor o výkonu 103 kW a manuální převodovku.

Vybavení zahrnuje mimo jiné dvě radiostanice s přídavnými řídicími jednotkami na radiovém pracovišti, systém veřejného rozhlasu, tablet, multifunkční tiskárnu, telefon, ruční radiostanice, dalekohled, kompas a zařízení GPS.

Text a fotografie: Rüdiger Barth / BOS-Fahrzeuge.info
Sdílet