Čtvrtek 25. července 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Firma KOBIT představila svou první Tatru Force třetí generace, prototyp třínápravové cisterny testují před zahájením sériové produkce

Firma KOBIT – THZ vyrobila první prototypovou cisternovou automobilovou stříkačku na podvozku třetí generace Tatry Force.

Pro stavbu velkoobjemové verze bylo zvoleno třínápravové šasi s připojitelným pohonem všech kol a automatickou převodovkou Allison s hydrodynamickým měničem. Tato verze má – na rozdíl od „čtyřkolky“ motor stejně jako u předchozí generace uložený nad nápravou, osazena je vzduchem chlazeným osmiválcem o výkonu 340 kW.

Nástavba prošla výraznou inovací – plynule navazuje na nový tvar kabiny a upřednostňuje pasivní bezpečnost – a to zaoblenými hranami nebo zábranou v zadní části nástavby a možností implementace velké plochy výstražných světel v horní části.

Ta přechází do přepracovaného rohového modulu a dále navazuje na skupinu koncových sdružených světel.

Přečtěte siNová generace hasičského automobilu Tatra Force dostala zcela novou kabinu pro družstvo, nová je nabídka motorů i převodovek

Design zadní části nástavby dotváří také zcela nová sváděcí alej, která díky své velikosti a vyššímu umístění má lepší účinek na účastníky silničního provozu, čímž opět zvyšuje pasivní bezpečnost zasahujících hasičů.

Inovace pokračují také ve vnitřních úložných prostorech nástavby, kde jsou zapracovány provozní zkušenosti uživatelů, jako například:

  • nová generace hliníkových výsuvných prvků,
  • modulární systém držáků hadic,
  • přístupnější umístění nouzového ovládání nástavby,
  • inovovaný ovládací panel s předvoličem otáček motoru a čerpadla,
  • rozšíření úložných prostor,
  • nerezové potrubí čerpacího zařízení,
  • vyšší svítivost osvětlovacího stožáru.

I zde se u čerpacího zařízení objevily výklopné dveře s krátkou roletkou, které před léty vymysleli specialisté na hasičskou techniku z POŽÁRY.cz. Toto neotřelé řešení od té doby našlo své využití na mnoha hasičských vozech a uživatelé si jej nemohou vynachválit.

První prototyp čeká testovací proces před spuštěním do sériové výroby.

Sdílet