U pražských profesionálních hasičů slouží protiplynový automobil Scania s nástavbou firmy KOV Velim
Hasičský záchranný sbor hlavního města Prahy má ve svém vozovém parku protiplynový automobil Scania, za 5 360 300 korun včetně DPH ho vyrobila a dodala firma KOV Velim.

Podvozek
Vůz je postaven na dvounápravovém šasi Scania P380 střední hmotnostní kategorie s rozvorem náprav 4 150 mm. O pohon zadních kol se stará řadový přeplňovaný šestiválec o výkonu 279 kW. Převodovka GRS895R je automatizovaná se systémem Opticruise.
Na levém boku automobilu je zásuvka Rettbox-air – sdružené místo pro doplňování tlakového vzduchu, dobíjení a konzervaci akumulátorů. Po nastartování se zástrčka samočinně odpojí.
V třímístné kabině CP najdeme dvojici vozidlových radiostanic – analogovou DM 4600 a digitální TPM 700. V zorném poli řidiče je displej s výstupem ze zadní couvací kamery, velitel má v dosahu výjezdový tablet a lampičku.

Modročervené světlené výstražné zařízení doplňuje zadní sváděcí alej oranžové barvy. Ovládací prvky jsou v dosahu strojníka, tóny zvukového výstražného zařízení může ze svého místa měnit i velitel vozu.
Nástavba
Karoserie účelové nástavby je konstruována jako skříň s vnitřními rozměry 5 200 × 2 400 × 2 100 mm (D × Š × V). Nástavba je rozdělena na přední úložnou část a vnitřní zadní část – dílnu.
Bezprostřední okolí automobilu osvětlují LED světla na bocích a zadní části nástavby. Každé z nich disponuje světelným tokem 1 500 lumenů.
Ve stropní části je okno pro přirozené osvětlení vnitřních prostor, o umělé se starají LED světla, která se samočinně rozsvítí po otevření vstupních dveří a lze je také ovládat vypínačem.
Přístup do přední části zajišťují na obou bocích automobilu hydraulicky otevírané horizontálně dělené bočnice. Obě části bočnice se pomocí mechanismu poháněného hydraulicky od motoru vozu postupně vysunou nad vrchní profil střechy a současně se s využitím soustavy táhel složí na polovinu základní výšky. V konečné fázi se složený bok přiklopí na střechu nástavby. Nástavbu lze otevřít jak dálkově, tak pomocí pevně zabudovaného ovládání.

Zadní dílenská část je usazena na ocelovém rámu společném s přední částí nástavby. Vstupuje se do ní „klasickými“ dveřmi po manuálně vysouvaných schodech.
Vybavení úložné části
V úložném prostoru je na každém boku automobilu uchyceno 16 dýchacích přístrojů. Na levé straně je pod nimi výsuvný stůl o nosnosti 100 kg s aretací ve třech polohách vysunutí (0 %, 50 %, 100 %).
Vpravo je ve schráně uloženo 36 tlakových lahví o objemu 6,9 litrů. Konstrukce umožňuje vyjmutí náhradních lahví z vnitřní i z vnější strany. Přístup k nim je zajištěn přes nahoru výklopné dveře, po jejich otevření vznikne kryté pracoviště.
Na levé straně je ve schráně na výsuvném prvku uchycena elektrocentrála. Odvod spalin do prostoru podvozku PPLA zajišťuje flexibilní potrubí. Schrána je v uzavřeném stavu odvětrávána přirozeně pomocí ventilační mřížky.
Vnitřní část je vybavena elektrickým rozvodem o stejnosměrném napětí 24 V a elektrickým rozvodem o střídavém napětí 230 V se stabilizovaným napětím pro PC s krytím IP44.

Vybavení dílenské části
Vnitřní dílenská část účelové nástavby PPLA je na pravé straně vybavena pracovní deskou s hloubkou 650 mm. Na pravé straně této pracovní desky jsou umístěny čtyři šuplíky, nad nimi se nachází police a skříňky.

Nechybí zde čtyři 230V zásuvky, z toho dvě jsou trvale napájeny měničem napětí 24/230 V i při nenastartovaném PPLA z elektrické soustavy podvozku a dvě jsou napájeny z elektrocentrály.
Vlevo najdeme kazetu pro 20 tlakových lahví. Umístěny jsou v plastových tubusech přístupných z vnitřní strany PPLA.
Ve skříňkách je prostor pro tiskárnu, počítač i zkušební a měřicí zařízení. Vytápění je nezávislé na chodu motoru a jízdě.











































