Neděle 20. července 2025, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Rosenbauer proháněl elektrického Panthera po Salzburgringu, představoval ho budoucím zákazníkům

Na minulém veletrhu Interschutz v německém Hannoveru představil Rosenbauer ve světové premiéře a za naší přítomnosti nejmodernější verzi svého letištního speciálu Panther v elektrické verzi. Na Salzburgringu ho v rámci akce PANTHER electric Experience firma představila stovkám svých zákazníků.

Účastníci z celého světa si tak mohli na vlastní kůži vyzkoušet výhody elektromobility pod vedením zkušených zaměstnanců Rosenbaueru. K testování byl k dispozici také další plně elektrický hasičský vůz Revolutionary Technology (RT), který předváděl mimo jiné manévry zaměřené na ukázku malého poloměru otáčení v praxi.

Přečtěte siElektrická cisterna od Rosenbauera se ukázala v Ostravě, firma Požární bezpečnost revoluční vůz představuje v rámci RT Tour

Na trh byl elektrický Panther uveden v roce 2024, tedy dva roky po zmíněné premiéře na veletrhu Interschutz. Model nabízí plný výkon v čistě elektrickém režimu a dosahuje rychlejší akcelerace i vyšší maximální rychlosti než vozidla s konvenčním pohonem.

Z 0 na 80 km/h se dostane za méně než požadovaných 25 sekund, jeho maximální rychlost je 120 km/h .

V režimu Boost Mode jsou elektromotory napájeny nejen z vysokonapěťových baterií, ale také pomocí záložního energetického systému. Díky tomu může vůz překonat již tak velkorysý výkon 720 kW a dosáhnout na 880 kW – na 80 km/h se v tomto módu dostane za méně než 20 sekund.

Přečtěte siRosenbauer přivezl na veletrh Interschutz celou modelovou řadu elektrických vozidel, ve světové premiéře představil i elektroPanthera

Vůz je vybaven hned čtyřmi elektromotory, v plně elektrickém režimu je možné provozovat také hasicí čerpadlo. Vysokonapěťové akumulátory poskytují dostatek energie pro několik typických zásahů (cesta na místo, hašení, návrat) na jedno nabití.

Díky nabíjecímu výkonu až 300 kW lze baterie vozu Panther electric extrémně rychle nabít a opět připravit k zásahu.

Pro zajištění nepřetržitého provozu a plné použitelnosti vozidla je integrován také záložní energetický systém se spalovacím motorem, jako ho známe z modelu RT. Výkon hasicího systému (čerpadlo, přiměšování pěny, lafetová proudnice) je zcela shodný s klasickým Pantherem.

Sdílet