Sobota 20. dubna 2024, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Rychlý zásahový Nissan hasičů pražské Mitasky byl získán jako starší kousek od kolegů

Jednotka profesionálních hasičů pražského gumárenského podniku Mitas disponuje mimo jiné výjezdovým speciálem na terénní podvozku Nissan Double Cab, který byl získán jako starší od kolegů z HZS elektrárenského gigantu ČEZ.

U hasičů Mitas je zařazen jako vůz RZA a jeho taktické určení je vozidlo prvního výjezdu na některé poplachy EPS. Dále vyjíždí na technické zásahy, spočívající v provedení násilných vstupů, vyprošťování osob z výtahu apod. V omezené míře lze Nissan také využít na dopravní nehody či ekologické havárie malého rozsahu a v neposlední řadě slouží na převozy zraněných pracovníků gumárenského podniku do nemocnice.

Podvozek Nissan Double Cab byl vyroben v roce 1994 a je osazen vznětovým motorem o objemu 2494 ccm. Kabina je pro osádku pěti osob, u HZS Mitas v něm však jezdí jen dva hasiči a případně úrazem postižený pracovník firmy při transportu do nemocnice.

Nástavbu vyrobila pečská firma Komet v roce 1997. Je uzpůsobena pro převoz vybavení, ke kterému je přístup ze tří stran přes hliníkové roletky. Uvnitř nalezneme vysokotlaké čerpadlo Kranzle s motorem Honda GX 340, umožňující přimísení smáčedla, hadice o délce 20 m je na elektronickém navijáku.

Nádrž na vodu je o objemu 200 l. Dále jsou zde prostředky první pomoci, dýchací přístroje Saturn, křísící přístroj Saturn – Oxy, vyprošťovací nástroj VRVN 1, drobné nářadí, hasicí přístroje, hadice C s turboproudni­cí AWG.

V kabině je analogová radiostanice Motorola a ovládání světelného a zvukového výstražného zařízení RSA Signal Systems. Na střeše vozu je výstražná rampa modré barvy, v zadní části nástavby je malý modrý maják. V přední části vozu je v rámu umístěn elektrický lanový naviják Warn.

Na to, že se jedná o poměrně starý automobil, je díky péči svých uživatelů – hasičů podniku Mitas – v opravdu dobrém stavu. Zajímavě působí i designový aerodynamický prvek na střeše, který perfektně dotváří vzhled vozidla o celkových rozměrech 4690 × 1690 × 1740 mm (d x š x v).

Nezbývá nám, než popřát pracovníkům z řad HZS podniku Mitas, ať jim Nissan slouží v případě potřeby stejně dobře jako doposud, a tímto jim také děkujeme za možnost zprostředkování reportážních článků o jejich jednotce. Zvláštní poděkování si zaslouží Karel Pompl, technik strojní služby HZS podniku Mitas, a.s.

Předešlé články o HZS podniku Mitas:

Podniková jednotka hasičů pražské gumárny Mitas a.s. vznikla už v sedmdesátých le­tech

Hasiči gumárny Mitas mají nově zrepasovanou cisternu Tatra

Sdílet