Úterý 19. března 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Hasiči zasahovali u dopravní nehody kamionu s pivem na R48 u Dobré na Frýdeckomístecku

Hasiči z pěti jednotek zasahovali u dopravní nehody tahače s návěsem plného pivních lahví v přepravkách na rychlostní silnici R48 u Dobré na Frýdeckomístecku. Při nehodě byla na dlouhou dobu zablokována část silnice směrem z Českého Těšína do Frýdku-Místku. Druhá polovina vozovky (tedy směrem na Český Těšín) zůstala průjezdná. Při nehodě se naštěstí nikdo nezranil.

Operační středisko HZS MSK přijalo tísňové hlášení o dopravní nehodě kamionu s přepravkami plnými lahví s pěnivým mokem od operačního střediska Policie ČR těsně před desátou hodinou dopolední. Na místo byla nejprve vyslána jednotka profesionálních hasičů HZS Moravskoslezského kraje ze stanice v Nošovicích, kterou posílily jednotky sboru dobrovolných hasičů (JSDH) obcí Dobrá a Nošovice. Po příjezdu na místo hasiči zjistili, že došlo k dopravní nehodě kamionu přepravujícího pivo v pivních lahvích v přepravkách, kdy se na silnici vysypaly a rozbily se lahve s pivem.

„Bobek“ byl v Moravskoslezském kraji na sběr rozbitých pivních lahví již jednou využit, stalo se tak v prosinci 2013 u Frýdku-Místku.

Byla tak zablokována polovina rychlostní silnice R48 ve směru z Českého Těšína na Frýdek-Místek. Nejprve bylo místo dopravní nehody ve spolupráci s Policií ČR zajištěno. Hasiči museli provést stabilizaci a vyskladnění ohroženého (dosud nerozbitého) cenného nákladu, který následně vyskladnili. Již rozbité lahve bylo zapotřebí uklidit, aby byla silnice uvolněna. Bylo tak rozhodnuto povolat na místo speciální techniku ze stanic HZS MSK ve Frýdku-Místku (kontejnerový nosič na podvozku Tatra 815–7 s valníkovou nástavbou) a v Ostravě-Zábřehu (kontejnerový nosič na podvozku Mercedes-Benz Actros s valníkovou nástavbou a speciální nakladač Bobcat).

Po příjezdu speciální techniky byl nakladač Bobcat využit na naložení rozbitého nákladu na valníkové nástavby. Poté byl nakladač Bobcat vybaven speciálním zametacím válcem na dočištění silnice. Rozbitý náklad byl následně odvezen k likvidaci a nerozbité přepravky s lahvemi plnými piva zpět do pivovaru.

Celý zásah hasičů zabral zhruba 4 hodiny, poslední jednotka se na svou základnu vrátila kolem půl třetí hodiny odpolední. Příčina dopravní nehody a škoda vzniklá při dopravní nehodě jsou v šetření Policie ČR.

kpt. Ing. Petr Holub
zastupující tiskový mluvčí
HZS Moravskoslezské­ho kraje
Sdílet