Čtvrtek 28. března 2024, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Automobilové plošiny AP 30, spolufinancované ze strukturálních fondů Evropské unie, dodá hasičům Wawrzaszek

V srpnu roku 2014 jsme vám přinesli jeden z našich jedinečných článků, týkajících se plánovaných nákupů nové hasičské techniky – osmnácti automobilových plošin. Zakázku, vypsanou v rámci projektu Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní, spolufinancovaného ze strukturálních fondů Evropské unie, vyhrála firma WISS CZECH s. r. o.


ČTĚTE TAKÉ: Technika Hasičského záchranného sboru spolufinancovaná z Evropské unie


Hodnota veřejné zakázky činí 229 887 900 Kč včetně DPH, za jeden automobil je to tedy 12 771 550 Kč. Vozidla mají být dodána do konce října roku 2015.

Podvozek, motor a převodovka

Automobilová plošina AP 30 Bumar na podvozku Renault D 18 High P4×2.2 300E5 bude poháněna vznětovým přeplňovaným šestiválcem DXi7 o výkonu 217 kW, splňujícím emisní normu Euro 5 a umožňujícím i provoz bez činidla AdBlue bez omezení výkonu.

Převodovka ZF 9S bude devítistupňová, synchronizovaná.

Zadní hnací náprava bude vybavena uzávěrkou diferenciálu. Všechny brzdy budou kotoučové.

Přečtěte siProjekt "Připravenost Hasičského záchranného sboru České republiky k řešení povodní" přinese hasičům novou techniku téměř za půldruhé miliardy korun

Kabina bude dvoumístná, hydraulicky sklopná, vybavená nezávislým naftovým topením. V zorném poli řidiče bude displej zadní couvací kamery a zařízení informující o příčném a podélném náklonu.

Účelová nástavba

Účelovou nástavbu PTM-32D Bumar bude tvořit teleskopicko-kloubová technologie, umožňující práci pod úrovní podvozku. Délka posledního ramene za kloubem bude 6 070 mm.

Pracovní diagram bude umožňovat stranové vyložení koše 20 metrů, při zatížení 400 kg.

Ramena účelové nástavby budou vybavena žebříkovou sadou pro pohyb osob mezi košem a zemí. Součástí nástavby bude pevný suchovod pro dopravu vody k lafetové proudnici o průtoku 3 000 litrů za minutu.

Obslužná místa v koši a na točnici budou mít shodné uspořádání hlavních ovládacích prvků. Nástavba bude umět opakovat pohyb mezi dvěma body i samočinné složení.

Pro nouzový pohon plošiny bude použit záložní spalovací motor.

Součástí nástavby bude prostorová rezerva pro uložení seskokové matrace se záchrannou výškou 24 metrů.

Koš bude určen pro tři osoby a vybaven dvěma světlomety, třemi 230V zásuvkami a jednou 400V zásuvkou, odnímatelnými záchrannými nosítky a vodním ochlazovacím zařízením. Samozřejmostí pak budou čidla nárazu, signalizující vzdálenost mezi košem a překážkou 500 mm a menší.

Stabilizační podpěry bude možno vysouvat jednotlivě, počítač si následně upraví pracovní diagram.

Rozdělení plošin do krajů

  • 4 ks Moravskoslezský kraj
  • 3 ks Jihomoravský kraj
  • 2 ks Ústecký kraj
  • 2 ks Jihočeský kraj
  • 2 ks Plzeňský kraj
  • 2 ks Pardubický kraj
  • 1 ks Středočeský kraj
  • 1 ks Karlovarský kraj
  • 1 ks Kraj Vysočina
Sdílet
Seriál: Technika HZS ČR z Integrovaných operačních programů