Čtvrtek 25. dubna 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Kontejnerové nosiče a kontejnery z Integrovaného operačního programu dodá polský nástavbář Szczesniak

Jak jsme již několikrát informovali, mezi techniku, dodávanou z Integrovaného operačního programu Zvýšení akceschopnosti Hasičského záchranného sboru České republiky pro záchranné a likvidační práce při živelních pohromách, patří i třináct kontejnerových nosičů s nákladním kontejnerem.

Ty budou jako taktický celek sloužit k přepravě kusového materiálu a sypkých hmot při provádění záchranných prací v podmínkách živelních pohrom. Rovněž se předpokládá využití kompletu pro přepravu nakladačů Bobcat, které v rámci stejného programu HZS převzal v první polovině prosince.

Jako nejvýhodnější byla ve výběrovém řízení vyhodnocena nabídka polského nástavbáře Pojazdy Specjalistyczne Zbigniew Szczęśniak.

Ten nabídl nosiče na podvozku Mercedes Benz Actros 3344 6×6 s hydraulickým hákovým nakladačem Hiab Multilift za celkem 59 940 036 Kč včetně DPH, tedy 4 610 772 Kč za komplet nosiče a nákladního kontejneru. Šestikolový podvozek bude osazen motorem splňujícím normu Euro 5 a manuální převodovkou. Garantovaná brodivost automobilu bude 1 200 mm.


Bobcat S650, nový pomocník Hasičských záchranných sborů krajů, bude využíván především proti živlům

Zvýšení akceschopnosti Hasičského záchranného sboru České republiky pro záchranné a likvidační práce při živelních pohromách


Nosiče disponují uzavřenou prostorovou rezervou pro uložení vazacích prostředků. Jeden z nich je vybaven zásuvkou pro dobíjení akumulátorových baterií sdruženou s přípojným místem pro doplňování vzduchu, která se při spuštění motoru sama odpojí.

V kabině posádky je v zorném poli obsluhy umístěna obrazovka, přenášející obraz z kamery, která umožní vizuální kontrolu povrchu kontejneru v době přiblížení nosiče před nakládkou.

Kontejnerový nosič je vybaven hákem pro práci s 5–6metrovými kontejnery s výškou oka 1 570 mm. Použitá technologie umožňuje sklápění a sypání sypkých hmot z kontejneru směrem dozadu a také manipulaci s „aktivním“ kontejnerem – je tedy vybavena dalším hydraulickým okruhem pro obsluhu samostatných funkcí nesené nástavby.

V zadní části je podvozek osazen tažným zařízením pro brzděný přívěs o hmotnosti 10 000 kg, v přední části pak elektrickým lanovým navijákem s tažnou silou 35 kN.

Rozdělení techniky mezi HZS krajů:

  • 1 ks HZS Pardubického kraje
  • 1 ks HZS Moravskoslezského kraje
  • 1 ks HZS Jihočeského kraje
  • 1 ks HZS Olomouckého kraje
  • 1 ks HZS kraje Vysočina
  • 1 ks HZS Jihomoravského kraje
  • 1 ks HZS Královéhradeckého kraje
  • 1 ks HZS Ústeckého kraje
  • 1 ks HZS Zlínského kraje
  • 2 ks HZS Středočeského kraje
  • 1 ks HZS Karlovarského kraje
  • 1 ks HZS Plzeňského kraje
Sdílet
Seriál: Technika HZS ČR z Integrovaných operačních programů