Úterý 19. ledna 2021, slouží směna A. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Signály pro navádění letecké techniky

Česká asociace hasičských důstojníků pravidelně vydává a následně aktualizuje metodické předpisy pro činnost jednotek požární ochrany. Jednou z takových pomůcek jsou i signály pro navádění letecké techniky.

Nejeden z hasičů se již setkal s nutností spolupráce např. s leteckou záchrannou službou. V tomto článku uvedeme signály pro navádění letecké techniky.

Z praxe víme, že piloti jsou natolik zkušení odborníci, že si místo pro přistání v drtivé většině případů volí sami, nezávisle na navádění osobami na zemi, mnohdy tyto signály ignorují, neboť jsou schopni vyhodnotit prostor pro přistání či manipulaci se strojem lépe, než člověk letectvím nedotčený. Přesto jsme se rozhodli – mimo jiné i na základě přání čtenářů – tyto signály přinést v článku.

Za nejvyužívanější (a nejvyužitelnější) signál je všeobecně považována „žádost o pomoc – přistání je možné“, tedy postavení ve tvaru písmene „Y“.

Sdílet
Seriál: Na pomoc jednotkám