Pátek 29. března 2024, slouží směna B. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Vozový park redakce POŽÁRY.cz rozšířily koloběžky, pomáhají redaktorům s transportem vlastních těl

Pro speciální příležitost – veletrh Interschutz 2015 v německém Hannoveru – pořídila redakce serveru POŽÁRY.cz speciální koloběžky. Ty mají pomoci redaktorům s transportem vypracovaných těl a těžkého vybavení po nekonečně dlouhých plochách výstaviště. Vozítka jste již zaznamenali v nejednom příspěvku na sociálních sítích, pojďme se na ně podívat podrobněji.

V Německu jezdíme na dvou typech koloběžek. V principu jde o konstrukčně shodná skládací dvoukolová přibližovadla se třemi polohami – složeno, zaparkováno a rozloženo. Teleskopická tyč řízení je zakončena skládacími řídítky. Područky řídítek se po složení zacvaknou do plastových držátek a dávají koloběžkám ještě kompaktnější rozměr.

Pan ředitel Martin Kavka využívá koloběžku Oxelo Town 9 EF. Jedná se o stroj určený pro přemísťování po městě na středně dlouhé vzdálenosti.

Předpokládá se u něj výška uživatele od 145 do 185 centimetrů.

Patentovaná technologie Easyfold usnadňuje rozložení a složení koloběžky. Díky technologii Trolley ji není nutno přenášet – dá se pohodlně vézt jako kufr na kolečkách.

Přední kolo je tlumeno na zavěšení na řidící tyči, zadní pak tlumiči na ose kola.

Přední kolo je brzděné pákou na řídítkách, síla se přenáší mechanicky.

Blatníky na obou kolech chrání uživatele před zašpiněním.

Díky velikosti kol – jejich průměr je 200 milimetrů – je koloběžka velmi stabilní a snadno překonává mírné nerovnosti. K lepšímu ovládání přispívají také zahnutá řídítka.

Nosnost koloběžky je maximálně 100 kilogramů.

/--tweet \--

Zbylí členové výpravy na Interschutz 2015 – pánové Jakub Kozák a Petr Svoboda – jsou hrdými uživateli koloběžek JD Bug MS 132.

Jedná se o skládací hliníkovou koloběžku se šestipalcovými koly. Ta jsou menší, než u dříve zmiňovaného typu.

Stroj je lehký – váží pouhé 3 kilogramy – snadno složitelný a pro transport je vybaven popruhem, uchyceným na koncích teleskopické tyče řízení.

Koloběžka není brzděná, v umělohmotných kolech PU 150 jsou použita ložiska ABEC 5.

I u tohoto typu je maximální nosnost 100 kilogramů.

Šéfredaktorský stroj je pro zvýšení bezpečnosti uživatele, který je pro redakci nepostradatelný, vybaven polepy červenou fólií v odstínu RAL 3024. Ta byla oproti nástřiku zvolena pro svou příznivější cenu. Zbytek koloběžky je vybaven černými doplňky. Stroj Petra Svobody je laděn do modra.

Všechny tři koloběžky jsou označeny příslušností k redakci serveru POŽÁRY.cz typickými a nezaměnitelnými polepy – jednak logem webu a také naší postavičkou hasiče.

V průběhu veletrhu Interschutz 2015 najezdí uživatelé těchto jedinečných strojů desítky kilometrů po hannoverském výstavišti a i díky nim se k vám dostává to nejčerstvější zpravodajství přímo z místa dění.

Sdílet

Partnerem cesty webu POŽÁRY.cz na veletrh Interschutz 2022 je firma
Pavliš a Hartmann – výroba a prodej požární techniky.

www.phhp.cz | www.facebook.com/pavlisahartmann

Seriál: Veletrh INTERSCHUTZ