Pondělí 26. října 2020, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Poslankyni Evropského parlamentu byl představen projekt eCall

Cílem včerejšího setkání zástupců ministerstva dopravy i hasičského záchranného sboru bylo seznámit poslankyni Evropského parlamentu Olgu Sehnalovou s projektem tísňového volání z vozidel eCall.

Ve čtvrtek 5. ledna 2012 se sešli zástupci Ministerstva dopravy, generálního ředitelství HZS ČR, Centra dopravního výzkumu a společnosti Telefónica s poslankyní MUDr. Olgou Sehnalovou, MBA a jejím asistentem Bc. Michalem Vaňáčkem.

Paní poslankyně je totiž zpravodajkou k dokumentu „Doporučení Evropské komise ze dne 8. 9. 2011 o podpoře služby eCall v sítích elektronických komunikací pro přenos palubních tísňových hovorů na číslo 112 v celé Evropské unii" (ke stažení v příloze).

eCall zjednodušeně:

Vozidla budou obsahovat černou skříňku, která bude odesílat informace o aktivaci airbagů, data ze senzorů nárazu a GPS souřadnice místním orgánům záchranného systému.

V rámci svých prezentací seznámili jednotliví odborníci poslankyni s historií, vývojem a současnou situací projektu. Dále pak se stavem řešení pilotního projektu HeERO (Harmonised eCall European Pilot – podrobnosti o projektu)


Náměstek ministra dopravy Jiří Žák vyzdvihl hlavní přínosy eCallu:

Hlavní výhodou je možnost přijetí informací o nehodě i v případě, kdy posádka vozidla není schopna komunikace. Nejdůležitějšími informacemi, které se předávají je poloha vozidla (včetně toho, jakým směrem jelo), informace o vozidle prostřednictvím VIN kódu, informace o počtu cestujících v autě (podle toho, kolik lidí mělo zapnuty bezpečnostní pásy).

Tyto informace usnadní práci záchranářům, urychlí zásah a okamžité předání informací Národnímu dopravnímu informačnímu centru pomůže zabránit vytváření kolon.


Plk. Ing. Luděk Prudil z MV – generálního ředitelství HZS ČR zdůraznil potřebu přijetí direktivního rozhodnutí ohledně zavedení eCallu bez zbytečných doplňujících změn.

„Podporujeme eCall v té podobě, v jaké byl vymyšlen. Jakékoliv další snahy o inovace jsou často kontraproduktivní a posouvají termín jeho spuštění,“ dodal plk. Prudil.


Paní poslankyně měla možnost vidět také ukázku toho, jak vypadá eCall v praxi. Prohlédla si jak vozidlovou jednotku, tak testovací platformu telefonního centra tísňového volání, které předává informace na operační středisko.

„Je to vůbec poprvé, kdy mám možnost se s touto problematikou seznámit a je mi nesmírným potěšením, když mohu v Bruselu prezentovat Českou republiku jako zemi, která je v něčem na špičce,“ řekla paní poslankyně spolu s poděkováním za zajímavou prezentaci.

kpt. Mgr. Nicole Zaoralová
tisková mluvčí
MV-generální ředitelství HZS ČR

-redakčně upravováno-

Sdílet
Přiložené soubory
doporuceni-ek-ecall.pdf zobrazit online PDF 731 kB
Seriál: eCall - automatické volání pomoci