Pondělí 29. listopadu 2021, od 07:00 bude sloužit směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

ZHT Group dodala do obce Telnice novou cisternovou automobilovou stříkačku Scania s polypropylenovou nástavbou

V druhé polovině září roku 2021 převzali hasiči v obci Telnice novou cisternovou automobilovou stříkačku. Velkoobjemovou zářivě červenou Scanii dodala za 6 989 012 korun včetně DPH firma ZHT Group.

Podvozek

Velkoobjemová cisterna je postavena na třínápravovém podvozku Scania P500 řady XT, osazena je posádkovou kabinou CP28. Motor dosahuje výkonu 368 kW a splňuje emisní normu Euro 5.

Převodovka je automatizovaná ve verzi se spojkovým pedálem, nechybí hydrodynamický retardér. Automat výrazně ulehčuje práci řidiči, umožňuje mu držet po celou dobu jízdy volant oběma rukama a soustředit se pouze na samotnou bezpečnost dopravy na místo zásahu.

Přední náprava je odpružena listovými pery, zadní nápravy vzduchovými měchy. Samozřejmostí jsou příčné zkrutné stabilizátory a uzávěrky diferenciálů na všech třech nápravách. Na prostřední jsou podmetací řetízky.

Kabina je šestimístná, v zorném poli řidiče je displej s výstupem z couvací kamery, velitel má k dispozici výjezdový tablet. Pro spojení slouží analogová vozidlová radiostanice Motorola, její druhé obslužné místo je v zadní části automobilu u ovládacího panelu čerpadla.

Šestice ručních radiostanic je uložena v dobíjecích úchytech, v dalších čtyřech najdeme ruční svítilny.

V opěradlech zadní řady sedadel jsou integrovány držáky dýchacích přístrojů, pod sedadly je úložný prostor. Zbývající dva povinné dýchací přístroje jsou uchyceny mezi velitelem a strojníkem.

O dobíjení a konzervaci akumulátorů se stará zásuvka Rettbox-air na levém boku kabiny automobilu, součástí je inteligentní dobíjecí zařízení.

Na předním nárazníku je uchycen elektrický lanový naviják s tažnou silou 50 kN, pod ním je asanační lišta.

Vůz dokáže brodit klidnou vodou až do hloubky 750 mm. Na držácích bočních zpětných zrcátek jsou pracovní LED světlomety.

Nástavba

Nástavba je vyrobena z vysoce odolného kopolymeru, která byla vyrobena svařováním vysoce odolných desek z tohoto materiálu.

Nástavba je trojdílná – přední a zadní modul tvoří schrány pro příslušenství a čerpadlo, mezi nimi je uložena ádrž o objemu 8 500 litrů na vodu a 590 litrů na pěnu.

Stav hasiva v nádrži signalizují LED stavoznaky na obou bocích vozu. Na horní plošině nástavby je přípojný bod pro lafetovou proudnici.

V přední části nástavby najdeme pneumaticky výsuvný osvětlovací stožár se čtyřmi LED reflektory o celkovém světelném toku 20 000 lumenů. Vysunout jej lze až do výše pět metrů nad úrovní terénu, ovládán je dálkově.

Čerpací zařízení dosahuje jmenovitého výkonu 3 000 litrů za minutu při tlaku 10 barů, umožňuje i vysokotlaký či kombinovaný provoz. Pěnotvorné zařízení je vybaveno ručně nastavitelnou regulací.

V pravé zadní schráně jsou na výsuvném prvku prostředky pro základní očistu hasičů na místě zásahu – krom vody, mýdla a ubrousků je zde i tlaková hadice s ofukovací tryskou.

Sdílet