Čtvrtek 25. července 2024, slouží směna C. Jak poznáte hasiče v prchajícím davu? Jde opačným směrem.

Plymovent: Odsávání výfukových zplodin, hadicové systémy s magnetickou koncovkou SBTM

Vážení hasiči, dovolte nám představit základní odsávací hadicové systémy s magnetickou koncovkou SBTM, díky kterým jsme schopni odsát prakticky libovolně umístěný výfuk na zásahovém vozidle.

Magnetická koncovka

Na videu můžete vidět, jak s lehkou úpravou výfuku odsáváme vozidla Tatra 815 Terrno, novou Tatru 815 6×6 CAS 30 a další.

Magnetická koncovka má následující výhody:

  • Naprosto snadná instalace
  • Prakticky 100% těsnost
  • Přisávání okolního vzduchu ke zchlazení soustavy
  • Unikátní kónický design pro jednoduché použití a bezpečnost (žádné ostré hrany)
  • Díky permanentnímu magnetu je vždy funkční, nepotřebuje přívod el. energie
Magnetická koncovka

Jednoduchou úpravou posledního dílu výfukového prvku získáme možnost odsávat vozidla jak s horním, tak spodním vyústěním výfuku. Při úpravě se koncový prvek osadí speciálně tvarovaným protikusem, který přesně zapadá do magnetické odsávací koncovky.

Odsávací koncovka i její protikus jsou voleny dle originálního průměru výfuku a nijak nesnižují průtok výfukových zplodin.

Náhled úpravy horního výfuku pro použití odsávacího systému na vozidle Tatra Terrno

Tyto jednoduché úpravy výfuků vozidel jsme v případě zájmu schopni zajistit. Nemusíte tedy při výběru dodavatele odsávání řešit, kdo Vám výfuky upraví! K úpravám výfuků používáme nerezovou ocel, není nutné se obávat, že by výfuková soustava ztratila na kvalitě a odolnosti.

Odsávací hadice jsou odolné proti přejetí a mají teplotní odolnost od 200 °C do 600 °C. Hadice je na kolejnicovém systému vždy zavěšena na balanceru. Balancer má nastavitelné přepětí pružiny, díky kterému jej lze seřídit tak, aby se hadice odpojila přesně na hranici vrat garážového stání a po odpojení se samovolně vytáhla směrem nahoru.

Proto se nestane, že by se na prázdném stání povalovala hadice na zemi. Nehrozí tedy její přejetí a případné poškození. Balancer má možnost se v kolejnici volně pohybovat a kopírovat pohyb vozidla při vyjíždění nebo parkování.

Náhled úpravy a odsávání vozidla Mercedes s dolním výfukem

Náhled úpravy a odsávání vozidla Mercedes s dolním výfukem

Rekapitulace jednotlivých prvků systému SBTM

Rekapitulace jednotlivých prvků systému SBTM

Volitelným prvkem odsávacího systému SBTM je „Safety disconnect“. Tento bezpečnostní prvek má několik funkcí. V první řadě funguje jako pojistný člen v případě, že by nedošlo k odpojení magnetické odsávací koncovky od výfuku.

Safety disconnect

Hadice se v bezpečnostním prvku rozpojí a nedojde k poškození odsávacího systému. Dále slouží jako pohodlné madlo pro připojování systému na spodní výfuky. Jeho tvar je navíc řešen tak, aby v případě zhoupnutí hadice při odpojení a kontaktu s vozidlem nedošlo k poškození karoserie. Po obvodu je pogumován a nástavbě vozidla neublíží.

Díky tomu je možné systémy instalovat i do velmi malého prostoru, tak jak je vidět na videu u odsávaní vozidla MAN.

Velkou výhodou celého systému je opět jeho zcela automatické spouštění. Díky tlakovým čidlům stačí jen nastartovat motor. Odsávání je navíc naprosto autonomní a není nutné jej párovat na systém vyhlášení poplachu nebo otevírání vrat.

Samozřejmě disponuje nastavitelnou délkou doběhu. Tyto jeho vlastnosti opět nahrávají výsledné ceně celého systému, kdy není nutná jeho další implementace.


Pokud se obáváte, že jsou pro Vás systémy odsávání výfukových plynů nedostupné, vyžádejte si od nás zdarma nezávaznou kalkulaci pro Vaši hasičskou stanici nebo zbrojnici. Pokud řešíte opravu stávající, nebo projekt nové hasičské stanice i v této fázi jsme Vám připraveni zdarma poskytnout konzultaci a pomoct s projektem odsávání výfukových zplodin. Věříme, že jako již mnozí, budete cenou příjemně překvapeni.

Navštívíme Vás přímo na Vaší hasičské stanici, bavit se budeme o konkrétním provedení jak pro Vaše vozidlo, tak pro Váš objekt.

Nezapomínejte, že vystavování vlivu výfukových plynů může znamenat vážné zdravotní riziko. Neexistuje žádná bezpečná úroveň hladiny výfukových plynů, vždy se jedná o rizikový faktor. Prahová mez je tedy vždy nejnižší možná.

V Plymoventu víme, jak nebezpečné je se výfukovým plynům vystavovat, a proto Vám rádi pomůžeme s jejich co možná nejefektivnějším odstraněním.

Děkujeme za pomoc příslušníkům HZS Ústeckého kraje při tvorbě videa a fotografií.

8
Sdílet
Seriál: Firma Plymovent